2646
Sök

850 T5-r Laddproblem

5 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
#1
Hej har en T5-r automat med laddtrycks problem

När jag trycker till så KAN turbon ladda 0.7 först och sen snabbt sjunka till 0.5
Eller
så ställer den sig på 0.5 direkt

Jag har bytt MVn och kollat så den har ström så bör inte va den?
Jag har provat att koppla bort MVn och köra en sväng då laddar turbon först 0.4 sen ökar den sakta t 0.5

igår provade jag även att koppla bort WG slangen då laddade turbon över 1 bar utan problem men den hoppade liksom från 0.5 t över 1 bar bara man gasade lite mer, är det normalt? (man kunde inte få turbon att ladda något mellan 0.5 och 1 alltså)

Jag har kollat felkoder i A2 inga fel

så det jag undrar är om någon har en Teori på vad som kan vara knas?

930 Inlägg
12 april 2012
#2
Det behöver inte vara något fel, när jag var på autotech så ställde dom upp laddet till ca 1 bar och trycker jag fullt på 3an så går den upp till 1 sen sjunker lite ju längre jag håller på gasen, och då sa dom iallafall att det berodde på att jag har en så liten turbo (13G) att den klarar inte hålla trycket hela tiden. dock vet jag inte om det är det som är problemet för dig, men det brukar nog faktiskt vara så att det kan gå ner lite i ladd om man håller gas länge

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

5 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
#3
Men Grejen är ju också att förra ägaren sa att det sitter steg 2 chip i bilen så den ska väll ladda runt 0.9 - 1 bar?

930 Inlägg
12 april 2012
#4
då är det ju lite annat!
bilen går inget konstigt i övrig eller?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
12 april 2012
#5
Inga läckande vakum-slangar?

En gång Volvo, Alltid Volvo

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
12 april 2012
#6
Flunken skrev:
Men Grejen är ju också att förra ägaren sa att det sitter steg 2 chip i bilen så den ska väll ladda runt 0.9 - 1 bar?

vad har chippet med laddtrycket att göra?


Forummoderator
26 359 Inlägg
12 april 2012
#7
Flunken skrev:
Men Grejen är ju också att förra ägaren sa att det sitter steg 2 chip i bilen så den ska väll ladda runt 0.9 - 1 bar?

Det brukar heta så.
Idag kan man inte lita på någon än sig själv.

Förra ägaren kan ju lika gärna ha köpt ett kinachip eller hemmagjort chip från Blocket, av tveksam kvalité.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

930 Inlägg
12 april 2012
#8
ett tips är att öppna boxen och kolla på chippet så bör du se vad det är för något:)

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

5 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
#9
Jimpstyle skrev:
då är det ju lite annat!
bilen går inget konstigt i övrig eller?

Nej bilen går hur bra som helst i övrigt^^

5 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
#10
Woogensea skrev:
Inga läckande vakum-slangar?

Har inte kollat alla vakum-slangar, men kan den ladda 1+ i bar om det är nåon läcka när man har WG ur kopplad?

5 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
#11
Jimpstyle skrev:
ett tips är att öppna boxen och kolla på chippet så bör du se vad det är för något:)

okey ska checka chippet t helgen:)

Fri fart för ett fritt folk!
14 149 Inlägg
12 april 2012
#12
min svarta har typ samma problem

väldigt svårt att få högt ladd min kvittrar dock när man släpper av så är ganska övertygad över att den inbyggda avlastningsventilen är paj typ ett litet hål

då laddet ökar något vid riktigt höga belastningar

Kör fort så hinner inget hända...


Sök