Dolkis skrev:
jag kör med SCP högtalarkabel från DLS, 4 kvadrat till middarna, 2.5 till diskanterna
dock så kommer du troligen inte höra jätta skillnad mellan den och en std. kopparkabel..
Mer intresserad av vad för signalkabel du använder? DÄR har man skillnaden när man ska gå upp mot lite mera extrema saker.
*jaja, folk lär väl säga att man inte hör skillnad, men ja hävdar motsatsen
*
Dolkis skrev:
Tott skrev:
Föresten det bästa har du nog inte. då hade det kostat mer än bilen i sig.. Bra saker har du nog.
Det bästa från DLS har jag iaf, och dom spelar nog bland dom bättre i rent ljud iaf
och jo grejerna kommer att kosta mer än bilen i sig när jag är klar :p
Men jag vill ha mer kontroll över allt, och då är det Aktivt system som gäller
Bara för att det kanske är det bästa DLS har, så är det inte säkert det är bättre en något annat samt att det låter bra för det.
Att bara välja bra saker är bara kanske 40% av hela grejen..Det som är mer avgörande är installation,tweeking m.m..
Själv skulle ja nog säga att ett RIKTIGT BRA passivt filter, slår ett aktivt filter på fingrarna. Dock så är det svårare att bygga ett riktigt passivt filter.
Dock så har man kanske olika uppfattningar, men det är så ja tycker.
Detta för att man har mindra kontroll på aktiva filter, de har sina fasta värden (och särskilt i HU för MAX 5k klassen)..i passiva kan du hitta mer rätt bland komponenterna.