2980
Sök

Golf 1 -82 dör helt plötsligt?

19 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Hej, kollade runt men kunde ej hitta någon med liknande fel, som sagt har en golf 1 förgasaren går kanon på tomgång och körning allt funkar skit bra tills den helt plötsligt dör... sen kan man starta den och sen dör igen. har bytt tändstift drygt allt  med tändning eller enligt ägaren innan.. men så har jag bytt alla vakum slangar om det kunde vara läkage.. skulle vara gött om någon visste va felet va så man törs åka till bugrun i sommar tack på förhand! Mvh Robin

Bobo

309 Inlägg
15 april 2012
packningen vid förgasarfoten kan vara problemet, har den torkat så kan såna symtom uppstå. mors jetta gick att köra hur bra som helst men fick för sig att dö lite då och då. ny förgasarfotspackning så mådde den bra sen
Senast redigerat av jonas_ahman (15 april 2012)

Läser och släcker felkoder. pm för info

19 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Tack Jonas blir och testa det!

Bobo

19 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Men iofs så dör alltid min när den blir varm, samma sak för jettan med?

Bobo

309 Inlägg
15 april 2012
nej den verkade inte bry sig om tempen. på en nyare bil hade jag isåfall tippat på tempgivaren som en trolig kandidat, men på en så pass gammal bil så lär det väl styras på annat sätt hur den ska bry sig om motorn är kall eller ej

Läser och släcker felkoder. pm för info

19 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Inne på samma spår som dig men förgasare är inte min starka sida, men tusen tack för hjälpen iaf!

Bobo

Sök