3970
Sök

22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
granadadr skrev:
killen på mc kan döda folk,, det är ju bevisat wink

Ungefär som självmordsbombare. Dom gör det i alla fall bara EN gång..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 april 2012
granadadr skrev:

även polisen i sina bilar e ganska duktiga på det.

Fri fart för ett fritt folk!
14 301 Inlägg
17 april 2012
evilaudio skrev:
Growe skrev:
davel skrev:

och dom flygar knappast på 50m höjd i den hastigheten som endel vittnen hävdat med stolpar, mobilmaster hus och annat bös i närheten. Varför skulle dom?

Läste på flashback att polisen vid tillfället av krashen hade blåst av jakten med bilar långt innan och endast följde med helikopter på distans.

Allt började och slutade med föraren på mc-n.

*Hade han kört lagligt hade det aldrig hänt
*Hade han stannat när han fick snuten bakom sig hade det inte hänt
*Hade polisen aldrig startat jakten hade han troligtvis ändå kört 200+ precis som han gjorde när polisen först såg han

Löjligt att skylla detta på polisen. Får man blåljus så stannar man annars så får man själv ta konsekvenserna för vad som händer

grejen är att det är så meningslöst att fortsätta att jaga en hoj för dom vet att dom ALDRIG får tag på honom om han inte krockar eller ramlar omkull vad är det då för mening att ens försöka?

bättre att bara lägga ner så viktigt är det jhu inte 

sen att han enbart har sig själv att skylla att han körde ihjäl sig själv är jhu sant
men det kunde ha slutat värre att även den 17åriga tjejen som faktist inte hade något större val än att sitta kvar på hojen frivlligt eller ofrivlligt..

jag personligen hade försökt stannat och släppt av henne direkt istället för att riskera hennes liv
men en 22åring tänker inte speciellt smart och en 17åring har verkligen inte något större förstånd att förstå vad som är farligt eller ej

enligt hennes blogg så va deras största intresse s.k "vansinneskörning"

exakt som jag skrev dom har inte bättre förstånd än att fatta vad som kan hända när man tänker längre än nästan räcker

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
Team-Adolfsson skrev:
granadadr skrev:

Agda, 85 år, kan vara ganska duktig på det också..vart vill du komma?

7 432 Inlägg
17 april 2012
Team-Adolfsson skrev:
granadadr skrev:

de måste ju försöka sätta stopp på dem,, deras jobb,, som att säga brandkåren MÅSTE rädda alla hus i bränder,och att rädda alla därinne, de kan de inte göra,, beror på situation

7 432 Inlägg
17 april 2012
Mack skrev:
Team-Adolfsson skrev:
granadadr skrev:

word

Fri fart för ett fritt folk!
14 301 Inlägg
17 april 2012
granadadr skrev:
Team-Adolfsson skrev:
granadadr skrev:

de måste ju försöka sätta stopp på dem,, deras jobb,, som att säga brandkåren MÅSTE rädda alla hus i bränder,och att rädda alla därinne, de kan de inte göra,, beror på situation

branmännen ska jhu göra vad dom kan UTAN att riskera sina egna liv
och andra liv

så dom är inte tvingade om det är förfarligt ska dom inte försöka rädda någon

så det är samma avägning som polisen måste göra
om dom ska eller inte ska jaga någon

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
10 715 Inlägg
17 april 2012
JsoooN skrev:
Beror på men på en sån stor väg som denna så borde man ha en ganska bra sikt bakåt ändå tycker jag förutsatt att det inte var någon riktig rallykurva precis innan polisbilen körde om. P:

Nej, tvärtom. Rakan från Bredäng och söderut mot Skärholmen är väl en av dom längsta i Stockholm.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

215 Inlägg
17 april 2012
Mack skrev:
Team-Adolfsson skrev:
granadadr skrev:

Problemet med människor i bilar är att de kan generera samma lägesenergi i 60km/h som en hoj gör i 290km/h.
Senast redigerat av damn_fast (17 april 2012)

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

1 062 Inlägg
17 april 2012
Kan inte denna pajastråd låsas snart?

Ni som försvarar "acab pojken"på MC:n, och hackar på Polisens insats kan regga er på zandlåda.com istället tycker jag.

"You Go, we go!"

Muttley
17 april 2012
skulle inte en helikopter kunna hinna efter?  Orka inte citera den som skrev det. Men om polisens helikopter inte kan komma upp i över 160 så är den faktiskt ganska så slö när en gyrokopter kommer upp i nästan samma hastighet ?

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
tkd_rille skrev:
skulle inte en helikopter kunna hinna efter?  Orka inte citera den som skrev det. Men om polisens helikopter inte kan komma upp i över 160 så är den faktiskt ganska så slö när en gyrokopter kommer upp i nästan samma hastighet ?

Om det var mig du menade, så har jag aldrig sagt att de inte når 160km/h, men vissa verkar tro att helikoptrar flyger lika fort som flygplan, vilket de långt ifrån gör.
Vissa verkar dessutom tro att de har hur stora tankar som helst, vilket de inte heller har..

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
17 april 2012
TLO skrev:
Kan inte denna pajastråd låsas snart?

Ni som försvarar "acab pojken"på MC:n, och hackar på Polisens insats kan regga er på zandlåda.com istället tycker jag.

+1

Allt gnäll i världen kommer inte få tillbaks honom till livet. Låt det vara...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Muttley
17 april 2012
Mack skrev:
tkd_rille skrev:

Om det var mig du menade, så har jag aldrig sagt att de inte når 160km/h, men vissa verkar tro att helikoptrar flyger lika fort som flygplan, vilket de långt ifrån gör.
Vissa verkar dessutom tro att de har hur stora tankar som helst, vilket de inte heller har..

Nej de är klart, 245 km/h och en sträcka på över 60 mil kan inte pejla och hålla koll visst. wink  Tror inte de flyger precis ovanför vägen hela tiden och följer samma sträckor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC_135

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
tkd_rille skrev:
Mack skrev:
tkd_rille skrev:

Nej de är klart, 245 km/h och en sträcka på över 60 mil kan inte pejla och hålla koll visst. wink  Tror inte de flyger precis ovanför vägen hela tiden och följer samma sträckor.

Missförstå mig rätt. Klart de kan "pejla och hålla koll", men de kan inte flyga efter hur länge som helst, eller hur fort som helst.

Muttley
17 april 2012
Mack skrev:
tkd_rille skrev:
Mack skrev:

Missförstå mig rätt. Klart de kan "pejla och hålla koll", men de kan inte flyga efter hur länge som helst, eller hur fort som helst.

Förstår inte vad du menar, om de håller rätt höjd så varför skulle den inte kunna följa efter mer än tredubbla av va motorcykeln skulle klara på en tank?

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
tkd_rille skrev:
Mack skrev:
tkd_rille skrev:

Förstår inte vad du menar, om de håller rätt höjd så varför skulle den inte kunna följa efter mer än tredubbla av va motorcykeln skulle klara på en tank?

Nu är det rena spekulationer, men det lär ju inte alltid vara så att helikoptern startar från plattan, utan snarare redan är i luften och blir tillkallad till platsen.
Så bara för att tanken är si och så stor, så betyder det inte att helikoptern kan flyga så långt. Plus att den kan ju inte direkt landa vid en bensinmack och tanka..

Dahlgren
450 Inlägg
17 april 2012
Det jag menar är att polisen utsätter mc föraren och bruden för livshotande fara.. vilket mc föraren självklart också gör.ursäkta mig för ett utalande om helikopter.. de hade en i luften iaf och hur många olika tunlar det finns visste inte jag vid tidigare kommentar..
och du som sa att en mc förare skulle kunna köra ihjäl min mamma. jag kan tyvärr inte se det framför mig hur en mc som kommer bakifrån oavsett fart hade kunnat köra ihjäl en person som sitter i en bil.. det är ju mc jakt och inte en biljakt som jag tror du syftar på.. bil jakt och mc jakt har jag helt olika synpunkter på.. det är nog betydligt lättare att få stopp på en bil än en mc.. Och det är betydligt större risk att en mc förare dör i en jakt och då är det inte själva mc'n som är fara för civila utan polisbilen som kör i 200-250 och riskerar civilas liv.. Oftast brukar de rekommendera sina polisen att avbryta jakten för att det går för fort och det blir alldeles för stora risker att någon civil eller att mc föraren dör. och då blir ju mc föraren bara en i statistiken och jakten med alla risker var för ingenting.. Men visst de borde inte sluta försöka få fast mc föraren.. men använda andra metoder om jakten fortsätter i över 200km/h ? Typ blockera potentiella vägar ? Använda civila polisbilar och skugga mc föraren tills han stannar? Då riskerar man inga liv.

Muttley
17 april 2012
Mack skrev:
tkd_rille skrev:
Mack skrev:

Nu är det rena spekulationer, men det lär ju inte alltid vara så att helikoptern startar från plattan, utan snarare redan är i luften och blir tillkallad till platsen.
Så bara för att tanken är si och så stor, så betyder det inte att helikoptern kan flyga så långt. Plus att den kan ju inte direkt landa vid en bensinmack och tanka..

nej de är klart, tankar de inte den när den är inne så. Men tror knappast de kör på relativt tom tank för soppatorsk i luften lär inte vara som en bil. Men tror nog att de har sina rutiner faktiskt. men sthlm har egen helikopter om inte 2. Och har de då en längd på över 60 mil så torde de nog vara rätt så förberedda.

Sök