2603
Sök

22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

1 515 Inlägg
18 april 2012
Vilken jävla människa, Polsmannen i debatten..Han kunde inte vara rakt på en enda fråga då han sjlv visste att det var fel bedömt.

Det bästa var när mc killen frågade om och om gen "Vad anser du bringer störst trafikfara? Poliserna eller mc killen?" - Man såg klart och tydligt att han inte ville svara och blev förfrågade om och om igen, utan svar.

Det mest tragiska som jag tycker är att polisen mer och mer förlorar sitt "omdömme ifrån andra", dvs att det är säkert mer än 50% utav befolkningen som inte alls känner sig trygg med dagens poliser, och det är bara tragiskt. Kommer allt oftare sådana skräckexempel där man ser hur polsstyrelsen försöker undanröjja sanningen
och på vilket sätt de går till väga. Tragiskt? Men sant.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 532 Inlägg
18 april 2012
Low skrev:
Dirtymike skrev:
Nu har den svenska polisen satt sig riktigt i skiten

Blir intressant smile

Ja det tror jag

Rejsa ?
2 959 Inlägg
18 april 2012
Han kunde ju fan inte bara svara på frågan i debatten om vem som utgjorde största fara för allmänheten, hojen eller bilen....blir förbannad.

Autotech

3 398 Inlägg
18 april 2012
Nu har jag själv ändrat mig om detta. Var först inne på att folk klaga att poliserna körde i 200 blås, och därför är tvugna att avbryta.

Men efter att sett lite mer i allt så ALLA dessa ord som sas är inte alls passande.
sen att köra 200 utan blå ljus och sirener gör inte saken bättre.

Blir intressant vad lösningarna blir för att få stop på motorcykelförare som kör såhär.
Att få upp en helikopter varje gång blir ju lite svårt.

Hur många helikoprar har polisen sveriga? har alla städer det? roll

3 398 Inlägg
18 april 2012
Audi_powah skrev:
Vilken jävla människa, Polsmannen i debatten..Han kunde inte vara rakt på en enda fråga då han sjlv visste att det var fel bedömt.

Det bästa var när mc killen frågade om och om gen "Vad anser du bringer störst trafikfara? Poliserna eller mc killen?" - Man såg klart och tydligt att han inte ville svara och blev förfrågade om och om igen, utan svar.

Det mest tragiska som jag tycker är att polisen mer och mer förlorar sitt "omdömme ifrån andra", dvs att det är säkert mer än 50% utav befolkningen som inte alls känner sig trygg med dagens poliser, och det är bara tragiskt. Kommer allt oftare sådana skräckexempel där man ser hur polsstyrelsen försöker undanröjja sanningen
och på vilket sätt de går till väga. Tragiskt? Men sant.

Jo den frågan var väldigt svår att fråga på. han lär inte sova gott inatt smile

1 532 Inlägg
18 april 2012
Low skrev:
Nu har jag själv ändrat mig om detta. Var först inne på att folk klaga att poliserna körde i 200 blås, och därför är tvugna att avbryta.

Men efter att sett lite mer i allt så ALLA dessa ord som sas är inte alls passande.

Blir intressant vad lösningarna blir för att få stop på motorcykelförare som kör såhär.

7st

1 515 Inlägg
18 april 2012
Low skrev:

+1!

- Är nog inte alltför många i sverige? Antar att det bara är i de större städerna då det är sjukt dyrt smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

3 398 Inlägg
18 april 2012
Dirtymike skrev:
Low skrev:

7st

Jasså inte fler? blir verkligen intressant om man ska börja jaga med helikoptrar..

16 197 Inlägg
18 april 2012
asså jag fattar inte problemet..   killen hade inget körtkort för MC, ingen regskylt å körde åt helvete för fort...

sluta klaga, de en idiot mindre ute på vägarna.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 398 Inlägg
18 april 2012
Audi_powah skrev:
Low skrev:

+1!

- Är nog inte alltför många i sverige? Antar att det bara är i de större städerna då det är sjukt dyrt smile

Som tidigare sa 7st det blir svårt.

Blir kul och läsa tidningarna i veckan.

3 398 Inlägg
18 april 2012
evilaudio skrev:
asså jag fattar inte problemet..   killen hade inget körtkort för MC, ingen regskylt å körde åt helvete för fort...

Jooo helt rätt! tycker som du, men måste erkänna att dom inte gjorde allt enligt reglerna.

Sen att sätta skulden på polisen är ju lite lågt.

1 532 Inlägg
18 april 2012
Low skrev:
Dirtymike skrev:
Low skrev:

7st

Jasså inte fler? blir verkligen intressant om man ska börja jaga med helikoptrar..

Behöver dom fler så kliver försvaret in. brukar ske vid efterspan efter vilsna människor i skogen. Försvaret hjälper för det mesta till vill större skogsbränder med vatten

90 Inlägg
18 april 2012
CarpeDiem skrev:
Har märkt att det är en hetsk debatt om detta ämne.

Har sett programmet Kalla Fakta och det som gör mig fundersam hela tiden är tjejens kommentar om att MC-föraren ville absolut inte ha nånting med polisen att göra.

Då tar man väl inte hojen och "bara" tar en åktur runt kvarteret eller? Killen hade inte ens körkort.

Bara en tanke

Det var det första jag tänkte. Om man inte vill ha med polisen att göra så kan ska man ska låta bli hojen tills man har körkortet.

Och jag tycker fortfarande att det är konstigt att alla klagar så mycket på polisen. Jag fattar att de svinar, inte lyder order, fäller jävligt dumma kommentarer och kör som fan. Finns ingenting som rättfärdigar deras beteende. Men killen har ändå brutit mot massa lagar. Hur skulle det se ut om polisen fick be om ursäkt varje gång de stoppade nån eller tänker att näe vi ska nog inte stoppa den där bilen utan plåtar som låter som fan för han kanske börjar gasa och då får vi massa skit.

Och allt det här snacket om att det "måste ske en förändring inom polisen". Problemet är väl egentligen attityden hos lagbrytarna. Jag vet att det är kul att köra fort men det finns ju en anledning till att det finns körkort. det är att du måste bevisa att du kan bete dig i trafiken.
Killen hade skaffat racinglicens precis, det betyder inte att han kan köra som han vill det betyder bara att han har tillstånd att rejsa på bana.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men alltid skönt att skriva av sig lite smile Börjar bara tröttna lite på alla som klagar på att polisen plockar svensson istället för att ta "riktiga" brottslingar. Dom gör det också, men folk kan uppenbarligen inte köra sitt fordon som man ska och då behövs polisen där med. Fortkörning är också ett brott oavsett vad man tycker om det.

Forummoderator
26 390 Inlägg
18 april 2012
evilaudio skrev:

Det är ingen mening att försöka föra en diskussion just nu..jag sitter bara och läser allt som alla andra häver ur sig just nu..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

90 Inlägg
18 april 2012
evilaudio skrev:

Precis min åsikt. Blev nerskriven på facebook när jag tyckte att det var bra att poliserna hade kul under jakten. Lär väl bli det här nu med.

3 398 Inlägg
18 april 2012
graul skrev:
CarpeDiem skrev:

Har sett programmet Kalla Fakta och det som gör mig fundersam hela tiden är tjejens kommentar om att MC-föraren ville absolut inte ha nånting med polisen att göra.

Då tar man väl inte hojen och "bara" tar en åktur runt kvarteret eller? Killen hade inte ens körkort.

Bara en tanke

Det var det första jag tänkte. Om man inte vill ha med polisen att göra så kan ska man ska låta bli hojen tills man har körkortet.

Och jag tycker fortfarande att det är konstigt att alla klagar så mycket på polisen. Jag fattar att de svinar, inte lyder order, fäller jävligt dumma kommentarer och kör som fan. Finns ingenting som rättfärdigar deras beteende. Men killen har ändå brutit mot massa lagar. Hur skulle det se ut om polisen fick be om ursäkt varje gång de stoppade nån eller tänker att näe vi ska nog inte stoppa den där bilen utan plåtar som låter som fan för han kanske börjar gasa och då får vi massa skit.

Och allt det här snacket om att det "måste ske en förändring inom polisen". Problemet är väl egentligen attityden hos lagbrytarna. Jag vet att det är kul att köra fort men det finns ju en anledning till att det finns körkort. det är att du måste bevisa att du kan bete dig i trafiken.
Killen hade skaffat racinglicens precis, det betyder inte att han kan köra som han vill det betyder bara att han har tillstånd att rejsa på bana.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men alltid skönt att skriva av sig lite smile Börjar bara tröttna lite på alla som klagar på att polisen plockar svensson istället för att ta "riktiga" brottslingar. Dom gör det också, men folk kan uppenbarligen inte köra sitt fordon som man ska och då behövs polisen där med. Fortkörning är också ett brott oavsett vad man tycker om det.

+1. Bra sagt!

1 515 Inlägg
18 april 2012
evilaudio skrev:

Men ojj, vilket brott. . . Tänk lite, det är fan ett människo-liv du pratar om.

Sätt dig i mammans sitts. Låt säga att du har en dotter? Hon brinner för att köra fort och köra MC, detta händer henne och hon avlider. Skulle hon fortfarande vara en idiot för dig?

- Jag tror nog allt att du bara gömmer dig bakom din "kalla" fasad, långt där bakom finns det en mjukis, Precis som på oss alla andra.

90 Inlägg
18 april 2012
Audi_powah skrev:
evilaudio skrev:

Men ojj, vilket brott. . . Tänk lite, det är fan ett människo-liv du pratar om.

Sätt dig i mammans sitts. Låt säga att du har en dotter? Hon brinner för att köra fort och köra MC, detta händer henne och hon avlider. Skulle hon fortfarande vara en idiot för dig?

- Jag tror nog allt att du bara gömmer dig bakom din "kalla" fasad, långt där bakom finns det en mjukis, Precis som på oss alla andra.

Mamman lär inte vara helt ovetande. Jag hade tagit nycklarna och skällt ut ungen efter noter. Fått tillbaks nycklarna när han kunde stå på hojen själv och flyttat hemifrån. Köra som en idiot får man göra på bana utan passagerare.

757 Inlägg
18 april 2012
problemet är ju att dom inte vet att han inte har mckort förens i efterhand. det snuten skulle gjort var att stoppa honom vid mcdonalds. hade han nu dragit så hade dom kunnat prova stoppa honom tidigare och valde han att dra då så såg dom ju att han hade skjuts och då skulle dom konstatera att det blir för farligt och släppt det hela.

graul skrev:
CarpeDiem skrev:

Bara en tanke

4 Inlägg
18 april 2012
klart det är polisernas fel dom kunde gett fan i jaga honom men dom fick orgasm polisen älskar ju ä jävlas med folk är fortkörningen inget mord vi talar om värsta brottet man kan göra är köra förfort tydligen nej dom ägna sig åt viktigare  lösa viktiga brott det klarar dom inte avskeda hela jävla packet undrar hur laglydiga dom är privat dom asen

Sök