5,2 sek för C32:an Viktigt och viktigt...tja på sätt och vis. En av anledningar till att jag köpte den va just för att den va snabb. Det är roligare att köra en bil som har snabb acceleration, det är körglädje för mig. Och det uppskattas och underlättar väldigt mkt vid omkörningar.
Land Rover Serie 3 109 vet inte ens om den kan göra 100 har inte hittat en tillräckligt lång väg för det.. Prövat någon gång men gav upp efter typ typ 5 min.
Pojkar kör turbo, män kör V8.. Tur att ja e en pojke då (:
E28an hoppas jag kunna göra det på 5sek blankt iallafall när den är ihopplockad, med tanke på att någon här ovan klockade sin 540i till 5.9sek så bör 5sek blankt inte vara omöjligt i en mycket lättare kaross, men det återstår att se, bilen byggs för att gå brett så 0-100 känns inte så viktigt i den egentligen
Rent teoretiskt ska det ju inte va några problem med e28an. Men med 540n har jag stora problem med greppet trots 275 breda bakdäck. Men ett par slicks och bra med klister på strippen så borde e28an göra det på 5sek:) Kommer med all säkerhet bli en grym bil iallafall:)
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
E28an hoppas jag kunna göra det på 5sek blankt iallafall när den är ihopplockad, med tanke på att någon här ovan klockade sin 540i till 5.9sek så bör 5sek blankt inte vara omöjligt i en mycket lättare kaross, men det återstår att se, bilen byggs för att gå brett så 0-100 känns inte så viktigt i den egentligen
Rent teoretiskt ska det ju inte va några problem med e28an. Men med 540n har jag stora problem med greppet trots 275 breda bakdäck. Men ett par slicks och bra med klister på strippen så borde e28an göra det på 5sek:) Kommer med all säkerhet bli en grym bil iallafall:)
Fästet lär ju bli ett litet problem ja då E28orna verkar va lite lätta i baken eftersom jag hade problem med fästet redan med m30b28an vid start från stillastående för det mesta och nu blir det ju över 100hk och närmare 200nm mer plus förhoppningsvis runt 150kg lättare bil
Senast redigerat av _Glenne_ (12 oktober 2012)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
5 sec drygt gör nog m3an 0-100 på. Dock känns det väääldigt oviktigt 80-180 känns viktigare, samt ett bra register så att man fortfarande har orka på 3an runt 70-80.
5 sec drygt gör nog m3an 0-100 på. Dock känns det väääldigt oviktigt 80-180 känns viktigare, samt ett bra register så att man fortfarande har orka på 3an runt 70-80.