2460
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Ungdoms Räser
425 Inlägg
14 maj 2012
Ser mycket konstiga olyckor ute på dagarna, 10 timmar i trafiken om dagen ger en del roliga upplevelser dock.

Idag, svänger ut från Stigs center, ner på e6an mot tunneln, hamnar bakom en xc60 på e6an, en prius i vänsterfilen tränger ut xc60in i bussfilen samtidigt som en buss kommer, det hela är i rusningstrafik och går i rullfart så priusen missade inte xc60in, han va bara helt dum i huvudet och prejjade volvon.

Jag blinkar på priusen, får fingret av priusen, volvon ligger å kämpar för att inte bli tagen av bussen samtidigt som han inte vill stöta ihop med priusen.

När bussen passerat kör priusen in i bussfilen, på volvons högersida, vevar ner rutan, pekar fingret, gapar skriker osv, volvon vevar ner rutan och killen i priusen spottar världens snoris rakt in i volvon, en milisekund efteråt ser jag en 1.5liters pet-flaska komma flygandes i världens jävla fart in i priusen HAHA.

3-4 sekunder efteråt kommer flyger samma flaska tillbaka in i volvon, 2-3 sekunder senare flyger flaskan tillbaka i sällskap av en lunchmacka typ köttbullebaguette rakt in i priusen och volvon vevar upp rutan och kör framåt för att bli av med idioten.

Idioten gasar på och tränger sig i kön, folk blir förbannade för han prejjar folk till höger och vänster.

Priusen lägger sig på högersidan av volvon återigen, vevar ner rutan, kör nära volvon och slår sönder backspegeln på volvon.

Sen vet jag inte vad som hände, priusen drog iväg allt han kunde i bussfilen och volvon drog efter honom.

Mycket idioti som pågår på vägarna, jisses.

Hahaha ser allt framför mig då hela Kvantums sortiment flyger ut ur ena bilen och in i den andra.
Du kanske borde starta en tråd här på Gorg så man får höra om dagens trafikvett bland folk! smile

1 938 Inlägg
14 maj 2012
Low skrev:
Högeregeln funkar iaf inte i sverige. Stannar man och ger efter och det är tydligt att det är högeregeln så glor dom och tror man är dum i huvet.

Sen om det är skymd korsning så kommer dom i högfart..

Minst sagt!

1 938 Inlägg
14 maj 2012
Idag skedde en annan rolig olycka, en lastbil skall svänga ut på vägen, men svänger ut för mycket så han kommer ut med dragaren i ytterligare nästa fil.
Bakom honom kommer ett ekipage och dundrar rakt in i hytten på lastbilen så hytten lossnar och hamnar på sidan av vägen, bredvid lastbilen, hängandes i enbart ett hyttfäste, fick ingen bild på det, kommer/finns säkert i nån tidning.

Allt detta för att man inte kollar åt båda hållen när man kör ut på en väg, heja!

Vann han dagens ris eller skall vi belöna han med en ros för att han nästan självsanerade sig själv från denna värld?

1 513 Inlägg
14 maj 2012
Glesmark skrev:
Idag skedde en annan rolig olycka, en lastbil skall svänga ut på vägen, men svänger ut för mycket så han kommer ut med dragaren i ytterligare nästa fil.
Bakom honom kommer ett ekipage och dundrar rakt in i hytten på lastbilen så hytten lossnar och hamnar på sidan av vägen, bredvid lastbilen, hängandes i enbart ett hyttfäste, fick ingen bild på det, kommer/finns säkert i nån tidning.

Allt detta för att man inte kollar åt båda hållen när man kör ut på en väg, heja!

Vann han dagens ris eller skall vi belöna han med en ros för att han nästan självsanerade sig själv från denna värld?

Är det möjligtvis det här?

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.943 … tbilskrock

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Team Breehäng
1 623 Inlägg
14 maj 2012
Glesmark skrev:

Va nog inte så roligt för han som körde yikes

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

1 938 Inlägg
14 maj 2012
trubbelturbo skrev:
Glesmark skrev:

Är det möjligtvis det här?

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.943 … tbilskrock

Ajjemen, hade precis varit nere och lossat en bil i gbg, när ja kom upp igen så hade dom lyft av hytten helt me kranbil, dragaren va fin när dom bogserade bort den, en platt mojäng med axel i varsin ände och vändplatta på.
Såg väldigt ynklig ut. tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 maj 2012
gps18 skrev:
rvbm skrev:
Detta räknas nog mer som ett "vad-i-helvete-moment" http://www1.garaget.org/gallery/images/71/70789/70789-e20175cf5c38d74db29dbcefb27d2b9a.jpg

hahahaha!!lollollol
kanske det var en kort bit som skulle åka o finns inga trotoarer...

Hamnade bakom en permobil i McDriven en gång.. Ska inte skratta åt folk, men just killen i den permobilen var lagom dragen, uppenbarligen på skojhumör och hemskt hungrig! Tre big Mac och co. Onekligen en kul syn! lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Självlärd
3 083 Inlägg
19 maj 2012
Idioter som ligger så nära så dom nästan fastnar på dragkroken fast än man håller hastigheten och en liten bit över. Detta gäller då speciellt lastbilar, bussar och ungdomar i sina fräcka 740'is och nissan S13.

Jösses vad jag kommer bli styckad nu

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

766 Inlägg
19 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Idioter som ligger så nära så dom nästan fastnar på dragkroken fast än man håller hastigheten och en liten bit över. Detta gäller då speciellt lastbilar, bussar och ungdomar i sina fräcka 740'is och nissan S13.

de är ju billigare att hänga spoilern på bilen framförs dragkrok då kan man ju stänga av motorn och spara bränsle;)

JFfoto
19 maj 2012
1. Folk som ligger nära.

2. Folk som inte blinkar

3. Folk som tänder hellyset strax innan möte.

4. Folk som kör 20 km/h eller mer för sakta.

Annars stör jag mig inte så mycket på annat..

Självlärd
3 083 Inlägg
20 maj 2012
cpu1337 skrev:
Volvo142_73a skrev:

de är ju billigare att hänga spoilern på bilen framförs dragkrok då kan man ju stänga av motorn och spara bränsle;)

haha det är ju sant. tongue.  fast det blir ju dyrt när jag trampar på bromsen o deras spoiler ryker wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Avstängd
101 Inlägg
20 maj 2012
cyklister smile

3 398 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Christoffer91 skrev:
cyklister smile

Alldeles för många på vägen.. specielt här nära motala, otroligt mycket... kör i 90, måste sakta ner till 20-30 hela tiden..

Rumpmas
3 860 Inlägg
20 maj 2012
Jag var ner till Öland i helgen, och just nu känns husvagnar och husbilar på europavägar som det dominerande störande momentet i trafiken, tätt följt av folk som bara måste välja en av årets trafiktätaste helger för att frakta sin alldeles för tunga båt i 70 knyck på Europaväg den tiden på dygnet övrig trafik ska fram.

Och naturligtvis alla som kör om på 2-filssträckorna med så låg hastighet att bara ett par bilar av de 20 som väntar bakom hinner om.

För övrigt irriterar Söderköping mig något otroligt varje jävla gång. Detta Sveriges rövhål nummer ett (Göteborg har inget att hämta!) vägrar bygga en förbifart eller ens rondeller utan smackar istället upp 6 trafikljus mitt på E22:an. Tror det tog nästan en halvtimme att ta sig 2-3 km! mad

Är Söderköpingarna verkligen så roade av bilköer (de kanske är genuint onda?) att de inte vill ha en förbifart som t ex Valdemarsvik och Västervik har? När miljön är så jävla inne borde rimligtvis någon miljötaliban till politiker förfasa sig över hur mycket avgaser alla bilar på tomgång spyr ut.

Trucker
2 710 Inlägg
20 maj 2012
Andromeda skrev:
Jag var ner till Öland i helgen, och just nu känns husvagnar och husbilar på europavägar som det dominerande störande momentet i trafiken, tätt följt av folk som bara måste välja en av årets trafiktätaste helger för att frakta sin alldeles för tunga båt i 70 knyck på Europaväg den tiden på dygnet övrig trafik ska fram.

Och naturligtvis alla som kör om på 2-filssträckorna med så låg hastighet att bara ett par bilar av de 20 som väntar bakom hinner om.

För övrigt irriterar Söderköping mig något otroligt varje jävla gång. Detta Sveriges rövhål nummer ett (Göteborg har inget att hämta!) vägrar bygga en förbifart eller ens rondeller utan smackar istället upp 6 trafikljus mitt på E22:an. Tror det tog nästan en halvtimme att ta sig 2-3 km! mad

Är Söderköpingarna verkligen så roade av bilköer (de kanske är genuint onda?) att de inte vill ha en förbifart som t ex Valdemarsvik och Västervik har? När miljön är så jävla inne borde rimligtvis någon miljötaliban till politiker förfasa sig över hur mycket avgaser alla bilar på tomgång spyr ut.

Pratar vi om "miljö" så kommer även pengarna in i diskussionen, vilket i sin tur blir ogjort. Kostar för mkt! Men vägkameror o bonusar har dom allt råd med!!

Stör mig så otrolig mkt på E20/E22. Att det ens kallas Europaväg tycker jag är skam!

E18/E4/E6 - Bra grejer smile

Fart missbrukare

313 Inlägg
20 maj 2012
Vad ska man göra åt det??

Lagen är ju stenhård om man bryter den men irriterande moment flödar som aldrig förr. Folk gör en massa skit i trafiken med flit men finns inget man kan göra åt det.

Tillåt en light variant av "road rage" där handgemäng är tillåtet. Då lär sig folk som blir ägda i det verkliga livet att inte ta ut sitt agg i trafiken!

Slår vad om att tönten som irriterade mig senast är en riktigt mobbad jävel...

Ibland känns trafiken som en jävla mental soptipp, bara är fritt fram att dumpa sina inre demoner javisst!

Saken är den att jag inte vill leva i dekadens som många andra anarkister i trafiken, standarden i samhället gällande ordning är skrämmande låg, nästan som i djupaste Afrika ibland.

Nu har jag iofs dumpat dagens mentala skräpfångst och vore jag dig hade jag inte läst mer, dock är mitt bittra meddelande till mänskligheten slut nu...

EDIT: bonusirritation

Scenariot:

Man slutar jobbet och märker att sin nyvaxade bil blivit pepprad med mastiga måsskitar, lite närmare märker man även att någon stjärtgosse smällt upp dörren från sin skrothög. Man behåller lugnet och kör på som vanligt. Väl ute från parkeringen och en bit längre bort är det vägarbete och den enda lediga vägen har stoppljus var 500 meter samtidigt som alla är påväg hem. Folk tutar, kastar skräp genom fönstret och beter sig allmänt som idioter medans man väntar. Väl hemma sätter man sig till ro och då börjar grannen klippa gräset 19:00 på kvällen. Blir ibland förvånad att folk öht vågar moppsa sig mot en, förmodligen för att de vet att de inte kommer åka på stryk då samhället är rätt säkert ändå.

Istället för att irritera mig på avstånd, kom fram till mig och säg vad du tror du är bättre än mig på så får vi se vem som vinner(oavsett vad det nu kan tänkas handla om), så är det en fair fight och båda fått möjligheten att hävda sig!

EDIT2:

Fan känns bättre nu, är dock rädd att all min negativa energi kommer rikoschetta tillbaka på mig på något ont, kryptiskt, irriterande och förvirrande sätt.
Senast redigerat av volvodrajvor (20 maj 2012)

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
20 maj 2012
omotiverade farthinder (Lilla vägen mellan Jordbrorondellen i Jönköping till Hovslätt via Bårarp som ett exempel) Mitt i fakking ingenstans så dyker ett oskyltat farthinder upp..

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

313 Inlägg
20 maj 2012
Glesmark skrev:
WoozyDozz skrev:
Glesmark skrev:
Folk som krockar pga småsaker som typ facebokar samtidigt eller inte kan hålla sig till reglernasom dom kör bil eller annat onödigt, fyfan.

En som skulle köra om på heldraget när det var trafikerat, kom i typ 110-120 blås, kanske mer, frontar med en bil, får snurr på bilen som stannar längre ner på vägen, 2 dör.
En kille öppnar dörren i snurrandet, slår mot vägräcket med armen så den lossnar helt från axeln, han va också en av dom som dog.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 7694_n.jpg

Trött gosse som körde..
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 5481_n.jpg

Nån mer som va morrontrött eller nått, singelolycka och lyckas volta osv.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 1111_n.jpg

Fy fan, första bilden är nära Tuve va?

Ajjemen, norrleden mot Tuve, precis efter man passerat Kärra och lämnat krönet efter rödljuset.
Låg fjäderben, motordelar, frontdelar, splitter å armen efter ena grabben på vägen.
En IKEA Volvo 740 byggsats för den som har mycket tid och tålamod.

Denna fälgen vittnar väl om en del tror jag.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 7222_o.jpg

Ser mycket konstiga olyckor ute på dagarna, 10 timmar i trafiken om dagen ger en del roliga upplevelser dock.

Idag, svänger ut från Stigs center, ner på e6an mot tunneln, hamnar bakom en xc60 på e6an, en prius i vänsterfilen tränger ut xc60in i bussfilen samtidigt som en buss kommer, det hela är i rusningstrafik och går i rullfart så priusen missade inte xc60in, han va bara helt dum i huvudet och prejjade volvon.

Jag blinkar på priusen, får fingret av priusen, volvon ligger å kämpar för att inte bli tagen av bussen samtidigt som han inte vill stöta ihop med priusen.

När bussen passerat kör priusen in i bussfilen, på volvons högersida, vevar ner rutan, pekar fingret, gapar skriker osv, volvon vevar ner rutan och killen i priusen spottar världens snoris rakt in i volvon, en milisekund efteråt ser jag en 1.5liters pet-flaska komma flygandes i världens jävla fart in i priusen HAHA.

3-4 sekunder efteråt kommer flyger samma flaska tillbaka in i volvon, 2-3 sekunder senare flyger flaskan tillbaka i sällskap av en lunchmacka typ köttbullebaguette rakt in i priusen och volvon vevar upp rutan och kör framåt för att bli av med idioten.

Idioten gasar på och tränger sig i kön, folk blir förbannade för han prejjar folk till höger och vänster.

Priusen lägger sig på högersidan av volvon återigen, vevar ner rutan, kör nära volvon och slår sönder backspegeln på volvon.

Sen vet jag inte vad som hände, priusen drog iväg allt han kunde i bussfilen och volvon drog efter honom.

Mycket idioti som pågår på vägarna, jisses.

Klockrent! en härlig sats bitterhet som kommer flygandes mot en. Förmodligen många års samlande med knutna nävar i fickorna, förr eller senare brister säcken! att det sen är oacceptabelt att blir prejad av en prius gör inte situationen bättre.

Forummoderator
26 394 Inlägg
20 maj 2012
Dixieman skrev:
omotiverade farthinder (Lilla vägen mellan Jordbrorondellen i Jönköping till Hovslätt via Bårarp som ett exempel) Mitt i fakking ingenstans så dyker ett oskyltat farthinder upp..

Haha. Påminner mig om brevbärartiden, då jag körde genom en by för att komma till den egentliga vägen jag skulle köra på, men inte kunde pga en trafikolycka.
Byn hade jag aldrig kört igenom tidigare, och tamefan om man inte har gjort ett hemmabyggt farthinder över vägen. Ett ordentligt högt sådant.
Är en av dom få gånger en postbil fått luft under däcken förmodligen..trodde hela skiten skulle gå av på mitten.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Påstängd
1 197 Inlägg
20 maj 2012
När man sitter i bilen på en parkering, med en massa lediga parkeringsplatser överallt runtom, varför måste då dom med skabbiga bilar ställa sig så nära så att dom knappt kommer ur sina bilar..?
Självklart smäller dom upp dörren så de bara smäller, vet inte hur många gånger det har hänt och varje gång har idioten bara gått där ifrån även fast dom sett mig i bilen..
Sen när man kliver ur och frågar vad fan dom håller på med brukar dom svara "Va?", som om dom inte märkte att dom slog upp dörren..

Herregud vad jag hatar såna personer.

Sök