Bra jobbat såhär långt! Hur löser du laddningen till extra batteri/batterier?
Pluskabeln som ligger kopplas in på plus på främre batteriet och sen jordas det bak. Sen bara fortsätta med alla andra batterier. Bara säkra av kabeln mellan främre och det "första" batteriet bak!
Bra jobbat såhär långt! Hur löser du laddningen till extra batteri/batterier?
Pluskabeln som ligger kopplas in på plus på främre batteriet och sen jordas det bak. Sen bara fortsätta med alla andra batterier. Bara säkra av kabeln mellan främre och det "första" batteriet bak!
Okej men om vi säger att du skulle koppla 2 extra batterier, hur blir det med laddningen till dem? Ska du byta generator? Tänkte byta generator på min bil och sätta en som kan tänkas ladda ett extra eller 2 extra batterier men har riktigt rutten koll på det här med ampere etc så är osäker på om t ex en 100A generator kan räcka mot originalet 55A om man ska ha extra batterie/r
Bra jobbat såhär långt! Hur löser du laddningen till extra batteri/batterier?
Pluskabeln som ligger kopplas in på plus på främre batteriet och sen jordas det bak. Sen bara fortsätta med alla andra batterier. Bara säkra av kabeln mellan främre och det "första" batteriet bak!
Okej men om vi säger att du skulle koppla 2 extra batterier, hur blir det med laddningen till dem? Ska du byta generator? Tänkte byta generator på min bil och sätta en som kan tänkas ladda ett extra eller 2 extra batterier men har riktigt rutten koll på det här med ampere etc så är osäker på om t ex en 100A generator kan räcka mot originalet 55A om man ska ha extra batterie/r
Okej aa jag kommer ha en kraftigare generator, Ja orginal räcker med extra batteri/batterier men sätter du på en 100A från t.ex en 940 turbo så kommer du inte ha några problem med en 3-4 batterier. Vw_nicko hade orginal generator i sin vinterbil 245:a med 1 batteri fram och 2st 180Amp bak och det fungerade bra.
Pluskabeln som ligger kopplas in på plus på främre batteriet och sen jordas det bak. Sen bara fortsätta med alla andra batterier. Bara säkra av kabeln mellan främre och det "första" batteriet bak!
Okej men om vi säger att du skulle koppla 2 extra batterier, hur blir det med laddningen till dem? Ska du byta generator? Tänkte byta generator på min bil och sätta en som kan tänkas ladda ett extra eller 2 extra batterier men har riktigt rutten koll på det här med ampere etc så är osäker på om t ex en 100A generator kan räcka mot originalet 55A om man ska ha extra batterie/r
Okej aa jag kommer ha en kraftigare generator, Ja orginal räcker med extra batteri/batterier men sätter du på en 100A från t.ex en 940 turbo så kommer du inte ha några problem med en 3-4 batterier. Vw_nicko hade orginal generator i sin vinterbil 245:a med 1 batteri fram och 2st 180Amp bak och det fungerade bra.
Mvh
Okej då är jag med lite mer! Tack för hjälpen och lycka till med bygget!
Okej men om vi säger att du skulle koppla 2 extra batterier, hur blir det med laddningen till dem? Ska du byta generator? Tänkte byta generator på min bil och sätta en som kan tänkas ladda ett extra eller 2 extra batterier men har riktigt rutten koll på det här med ampere etc så är osäker på om t ex en 100A generator kan räcka mot originalet 55A om man ska ha extra batterie/r
Okej aa jag kommer ha en kraftigare generator, Ja orginal räcker med extra batteri/batterier men sätter du på en 100A från t.ex en 940 turbo så kommer du inte ha några problem med en 3-4 batterier. Vw_nicko hade orginal generator i sin vinterbil 245:a med 1 batteri fram och 2st 180Amp bak och det fungerade bra.
Mvh
Okej då är jag med lite mer! Tack för hjälpen och lycka till med bygget!
Varför detta pussel med småbitar? Är golvet jämnt?
Jag körde med 5st Tudor High Tech TA 640 när jag hade 4st B2 Audio Mono MK I.
Var inte meningen från början att det skulle vara så tätt men det spåra ur lite och då uppkom detta pussel, Och golvet är jämt. Okej tack för tipset ska kika på dem batterierna