tkd_rille skrev:
Anser inte att jag stör någon heller när jag röker nånstans.
Då kan ju jag som ickerökare berätta hur pass mycket det stör så kan du ha det i åtanke nästa gång du tänder din cigg.
Vi bor i hyreshus, på andra våningen, folk står utanför på gatan och röker och lukten letar sig upp i lägenheten utan problem så man får stänga fönstrena.
När folk varit ute, gärna i grupp, och rökt för att sedan komma in (tänker på när man är i skolan eller på jobbet) så är det som en aura av inmärglad röklukt som slår en i ansiktet när man går förbi dem, det är otroligt vad det känns bara av vinddraget när man går förbi varandra.
Hår och kläder anammar röklukt väldit lätt, det räcker att man som icke-rökare är ute och hänger med några som röker (typ på en fest), så undrar omgivningen sen om man själv har börjat.
Sedan kanske detta är lite OfT, men människor som jobbar inom sjukvården och röker bokstavligt talat äcklar mig... Inte nog med att det är som en överviktig personlig tränare, men jag vill inte ha och göra med någon som precis varit ute och smuttat på en cigg för att sedan ta hand om mig som patient.
Nu vill ju jag inte verka bitter, förolämpande eller så, men jag tror inte att du är själv om att ha åsikten att du inte stör din omgivning och jag tycker att det isf är viktigt att understryka om att även ifall du röker långt ifrån någon annan person över huvud taget, så tar du med dig rökandet in igen när du är klar.
Du som rökare må inte känna det, men dem som inte röker gör det. När min flickvän slutat röka så sa hon till mig redan efter 2v "Fan va illa det luktar, luktade jag såhär med?!" ,"Ja" sa jag, "Det är ju helt sjukt va kläder och hår luktar med".
Som sagt, inte förolämpande, men tankeväckande. Detta är meningen med mitt inlägg.
MVH