Syftet med detta projektet är att bygga en Duett som Volvo kunde ha byggt men aldrig gjorde! Den kommer att förses med Volvos egen V8 (b36b), alla delar kommer att vara Volvo prylar som fanns på 60 och tidigt 70tal.
Kul att det finns intresse för mitt lilla projek Förra ägaren hade tänkt göra en delivery av den och hunnit sätta igen bakrutorna på höger sida men inte vänster så man kan begrunda hur man vill ha det delivery eller inte? svårt vi får se!
Ut med motorn
Karossen kom tillslut av många fastrostade bultar eller rättare sagt alla fick kapas av
Skrapa underredsmassa är inte så roligt, gjorde det på min ram på pickisen, å sedan slipade hela plåt ren Men man känner sig nöjd när man är klar ^^ Jobba på!
Skrapa underredsmassa är inte så roligt, gjorde det på min ram på pickisen, å sedan slipade hela plåt ren Men man känner sig nöjd när man är klar ^^ Jobba på!
Har skaffat en 140 framvagn som ska plockas isär, blästras och byta alla bussningar. Någon som vet färgkoden på den gråa färgen som är orginal på 140ans framvagns balk?
Lite rostlagningar men där är mycket kvar. All slipning av svetsarna sparar jag till sist, tänkte släpa ut ramen och göra det ute så slipper man att skita ner så mycket inne
ur kapat
ny plåt
svetsat
Där växellådsbalkens är infäst mot ramen var det bara ett stort hål