Intressant de där med poliserna, kan det verkligen stämma det där som du skrev med " EJ är helbilsgodkänd " tro? Väldigt intresserad och veta då man själv kommer köra på gatan o bli stoppad antagligen..
Intressant de där med poliserna, kan det verkligen stämma det där som du skrev med " EJ är helbilsgodkänd " tro? Väldigt intresserad och veta då man själv kommer köra på gatan o bli stoppad antagligen..
Ja ska kika upp detta och sen skriva någon bra "artikel" som folk kan ta del av. Verkar som det funkar så iaf! Vill man veta om bilen är helbilsgodkänd så klickar man här:
Ja ska kika upp detta och sen skriva någon bra "artikel" som folk kan ta del av. Verkar som det funkar så iaf! Vill man veta om bilen är helbilsgodkänd så klickar man här:
Skriver sedan in regnr och siffrorna som visas. Är det tomt under "Typgodkännandenummer:" är den INTE helbilsgodkänd.
Woho då är inte min heller de kanske alla importerade japs är? eller vad är det som bestämmer detta tro?
Nej alla japs är inte det. Beror mkt på vilken årsmodell man har. Tror helbilsgodkännande började komma kring 1993. Alla nyare bilar tror jag är helbilsgodkända. Jävligt gött för dig!!
Senast redigerat av Japs-Jens (11 maj 2013)
RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Skriver sedan in regnr och siffrorna som visas. Är det tomt under "Typgodkännandenummer:" är den INTE helbilsgodkänd.
Woho då är inte min heller de kanske alla importerade japs är? eller vad är det som bestämmer detta tro?
Det du ska komma ihåg om dom stannar dig är att din bil inte är helbilsgodkänd vilket innebär att du får bygga om motorn precis hur du vill så länge du inte avviker från miljöregler, bullerkrav eller andra uppgifter mot vad som står i regpapprena. Effekten skall kunna avvika kring 10-15%. Med miljöregler så menas typ att du ska klara avgasvärdena, får ej ha öppen dumpventil eller öppen vevhusventilation.
fan vad fint fin effekt med grattis nu ä man allt avis sj laddar man juh bara 1,5 o har 501 kusar i motor
Hehe tack!! Blev faktiskt lite förvånad över effekten. Trodde det skulle bli svårt att få ut 500hk med 2,5" downpipe och intern wastegate. Så jag är nöjd som satan!
Har provat att dra några repor nu och har märkt att det är svårt som satan att få ner effekten i backen.. Funderar på om man ska slänga på R-däck eller tynga ner baken lite på nåt vis. Tips?
fan vad fint fin effekt med grattis nu ä man allt avis sj laddar man juh bara 1,5 o har 501 kusar i motor
Hehe tack!! Blev faktiskt lite förvånad över effekten. Trodde det skulle bli svårt att få ut 500hk med 2,5" downpipe och intern wastegate. Så jag är nöjd som satan!
Har provat att dra några repor nu och har märkt att det är svårt som satan att få ner effekten i backen.. Funderar på om man ska slänga på R-däck eller tynga ner baken lite på nåt vis. Tips?
Schysst effekt med så pass mycket "original" grejer ändå! Gratulerar Samma problem här med greppet, fast motorvägsrejs är riktigt skoj
Har 265 or 18" slicks dunlop ban däck elle michelin Om du ä sugen 500kr däcket Men det ä juh bara för rejs lite dumt åka med dagligen 😜
Har haft lite vinterledigt vilket resulterat i att jag tagit tag i min regbes och återställt motorn till original (så gott som). Avgassystem, katt, luftfilterbox och dumpventil är nu original. Även min FMIC är bortplockad och ersatt med ett rör. Hoppas dom godkänner det bara och att de inte kräver att original IC ska vara monterat.. Jaja, har frågat om en tid nu iaf så bara att vänta och hålla tummarna.
För övrigt så har det väl inte hänt så supermkt. En mockeratt har hittat in i cupen. Ska även fixa förarstolen som börjar bli sliten. Annars känns den färdig! Är väl dock lite sugen på en ny lack eftersom den nuvarande är rätt sliten. Skulle vilja ha nån rätt diskret snygg lack. Får fundera lite påt! Först ska han bli godkänd på regbes!
står det inte frontmonterad laddluftkylare när man reggar?? dom klagade på min ic men jag sa att jag hade org gtr ic och det står ingenstans om storlek på cellpaketet så där fick dom ge sig