4525
Sök

Fått svar, lås tråden! Koppla bort halvljusautomatik Volvo 945

Refined
1 770 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Jag har fått mitt svar, lås eller stäng tråden då den som alltid här på G.org spårar ut i offtopic.

Jag vill alltså ha det som så att när man vrider strömställaren till läge 0 så skall alla lampor förbli släkta, men så är det inte på den nu.
Står den på läge 0 så är både positionsljus och halvljus igång, men går ej att "låsa" helljuset.
Någon som vet hur man skall gå till väga för att kunna köra "helt utan belysning"?

Tacksam för svar smile
Senast redigerat av Zwudda (26 april 2012)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 april 2012
Antingen så finns det en säkring för det
Eller så sitter det i vredet som det gjorde på min 740 -90 jag hade, stoppade i ett 88ans vred så kunde man köra helt släkt

Jonas

Refined
1 770 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Skall kika det med säkringen omgående!

Refined
1 770 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Tjusigt!
Säkring 25 kirrade biffen!

Elektriker
718 Inlägg
23 april 2012
Moralkärring kanske, men vrf ska du ha helsläkt?

Som att kasta vatten i sjön.

Refined
1 770 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
monno skrev:
Moralkärring kanske, men vrf ska du ha helsläkt?

Det kan väl finnas tillfällen då du vill kunna ha helt släckta lampor, och det känns ju ganska onödigt att ha två likadana funktioner på en strömställare med 3 alternativ.

Elektriker
718 Inlägg
23 april 2012
Dom tillfällena är väl ungefär lika vanliga som att en mås inte skiter?
Vist om man kanske måste följa efter nån bil mitt i natten, men så länge du inte ingår i nå span hos polisen så känns det väl mest fel?

Nä men seriöst så, klart nån gång, vet inte när, kanske det behövs.
Men stör mig nå brutalt på idioter som ska koppla bort halvljuset för att spara 1cl soppa per mil. Dom verkar inte fatta hur jävulskt mkt sämre man syns.

Å nä jag har heller aldrig fattat vitsen med 3lägen, varför vill man åka i ett läge där man har halvljus men inte kan slå på hellyset? Aja.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 april 2012
Stå med bilen på tomgång någonstans känns ju lyse onödigt

Jonas

Elektriker
718 Inlägg
23 april 2012
Stäng av bilen?

Bärs!
3 456 Inlägg
23 april 2012
monno skrev:
Stäng av bilen?

Varför? För att skona miljön?

Garaget.org peakade 2008.

2 763 Inlägg
23 april 2012
Jag tog ljusvredet från min gamla röda V70, den var tyskimport och på de sitter det original ljusvred som kan släcka ljusen helt! Varför har jag det i min XC? Jo för att ibland när man vill ta bilder och inte vill stänga av bilen så vrider man bara vredet till noll så är det fixat smile

Måste ni hacka på honom och fråga ut honom en massa bara för att han vill ha det så?

Garaget.org i ett nötskal! Låt alla andra göra vad de vill med sina bilar, det är ju inte ni som äger de!

Ja, jag vet att jag tempar lite men jag är så jävla less på att det alltid blir så... mad

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
23 april 2012
Glömde skriva att det skiljer i kopplingarna i ljusvreden på svenska och tyska bilar, iaf på Volvo S/C/V70/V70XC!

Volvo - For Life

Bärs!
3 456 Inlägg
23 april 2012
BOLIN_ skrev:
Garaget.org i ett nötskal! Låt alla andra göra vad de vill med sina bilar, det är ju inte ni som äger de!

Nää, men det är en rättighet att tala om för folk ur urkorkade & fula både dom och deras bilar är, och till den som säger emot hänvisar vi antingen moppeforum.net eller lunarstorm.se.

Nää, vad ska man säga..
Jag håller med min signatur.

2 763 Inlägg
23 april 2012
Aga_Diff skrev:
BOLIN_ skrev:

Nää, men det är en rättighet att tala om för folk ur urkorkade & fula både dom och deras bilar är, och till den som säger emot hänvisar vi antingen moppeforum.net eller lunarstorm.se.

Nää, vad ska man säga..

Ja, i Sverige har vi yttrandefrihet men vafan, måste man börja hacka och ifrågasätta en kille bara för att han vill ändra ljusvredet i sin bil? Jag håller med att vissa bilar är skitfula och att vissa är idioter men vad hjälper det att vara vara dum och otrevlig mot de? Vill någon göra nåt med sin bil, ifrågasätt inte honom så mycket, hjälp honom istället med det han vill...

Jag kanske låter arg, sur och fjantig men jag blev less lite för mycket denna gången...

Volvo - For Life

Elektriker
718 Inlägg
23 april 2012
Aga_Diff skrev:
monno skrev:
Stäng av bilen?

Haha nä men menade mer att det är väl ett jävla icke problem att man nån gång skulle vilja stå med lysena av? Då är det väl nog så lätt att bara stänga av bilen, eller hur?

Men klart, är det jäävligt kallt ute så vill man väl ha bilen igång.

Och jag har väl inte sagt något om att han inte får göra det? Jag undrade bara vad syftet var då jag inte ser något syfte med det=) Samtidigt som jag säger min åsikt om att folk som stänger lyset för att spara några droppar bensin är dum i huvet smile

2 763 Inlägg
23 april 2012
monno skrev:
Aga_Diff skrev:
monno skrev:
Stäng av bilen?

Haha nä men menade mer att det är väl ett jävla icke problem att man nån gång skulle vilja stå med lysena av? Då är det väl nog så lätt att bara stänga av bilen, eller hur?

Och jag har väl inte sagt något om att han inte får göra det? Jag undrade bara vad syftet var då jag inte ser något syfte med det=) Samtidigt som jag säger min åsikt om att folk som stänger lyset för att spara några droppar bensin är dum i huvet smile

Som sagt så tempade jag lite innan tongue Min rygg förbjöd mig att sova i natt så är inte på bästa humöret idag, ursäkta för att jag låter så förbannat sur hmm

Volvo - For Life

Bärs!
3 456 Inlägg
23 april 2012
BOLIN_ skrev:
monno skrev:
Aga_Diff skrev:

Som sagt så tempade jag lite innan tongue Min rygg förbjöd mig att sova i natt så är inte på bästa humöret idag, ursäkta för att jag låter så förbannat sur hmm

Men gefan i att låt så jävla sur då!! big_smile

2 763 Inlägg
23 april 2012
Aga_Diff skrev:
BOLIN_ skrev:
monno skrev:

Men gefan i att låt så jävla sur då!! big_smile

Får göra det tongue

Tips till TS, köp ett ljusvred från en tysksåld 940, då slipper du dra en säkring och allt ser helt original ut! smile

Volvo - For Life

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 april 2012
BOLIN_ skrev:
Tips till TS, köp ett ljusvred från en tysksåld 940, då slipper du dra en säkring och allt ser helt original ut! smile

Hej överkurs!

Jonas

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 april 2012
Aga_Diff skrev:
Nää, vad ska man säga..

Haha, jag håller med.
Vet inte om det är för jag blivit äldre eller att folk blivit mer blåsta

Jonas

Sök