2678
Sök

Lackering volvo r fälgar

89 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Hejsan

Hade tänkt att lackera mina r fälgar i likadan org färg, dom är kantsmekta så har spacklat och slipat ner dom. Så undrar om någon vet var jag kan handla spray färg i likadan färg? Vill liksom få den glansen som där är org. Har ju inte plånbok heller till att lämna in på firma..

Grafisk Designer
220 Inlägg
25 april 2012
Fråga hos Volvo, möjligtvis har dom det du letar efter & kan inte tänka mig att någon annan har annars.
En burk kostar runt 80kr för vanlig karossfärg har jag för mig,
kanske att "fälgfärg" är dyrare om detta finns.

Glansen får du med hjälp av klarlack, det har i stort sett alla bildelsbutiker.

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
25 april 2012
Orginar färgen heter Argentum och är svindyr. Lakeraren här hemma har slutat lacka den färgen då det är så in i helvete svårt att få bra resultat. Då jag betalade i förskott gick han back bra mycket då han var tvungen att lacka om 3 ggr. Vanlig silver däremot är billig och enkel att lacka.
Hör med firma om färgkod om det är så att du inte vet.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

2 788 Inlägg
25 april 2012
Du kanske kan ta med en fälg till en affär där de säljer lack och jämföra med burkens lock, så kanske du kan få en nyans som är hyffsat lik originalet smile Sedan är väl de fälgarna inte speciellt blanka utan halvmatta har jag för mig?

Köp matt klarlack och dra på så ska det nog bli bra smile

89 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Det som är drygt är att jag bara behöver måla 2 st fälgar, aja då får jag ju måla alla istället då. Hade ju sett lite konstigt ut annars smile

Sök