cissanturbo skrev:
jag har provat med stargas över hela motorn men hände inte nåt, provade även rakt in i det öppna luftfiltret och det händ knappt nåt då heller? även att det är i bra skick och man ser igenom det till viss del, jag har stabilt laddtryck på 08 bar vid full gas. blir så trött att jag inte hittar felet,får väl köpa ny motor snart istället :/ägaren innan mig hade tagit bort slangen från wastegaten,men det är väl wastegaten som stoppar på 08 i ladd ? har även provat plugga igen det men hände inte mer än att den ladda typ 02 istället men med samma skit fel
, ingen kunnig som bor nära eksjö som vill felsöka lite
Min0lta skrev:
cissanturbo skrev:
ja bytte dump på min och det verkar inte vara där felet kommer ifrån men som sagt skulle ju kunna dra tjuvluft nånstans,
har du ladd mätare ? bygger den laddtryck vid gaspådrag ?
prova dra över lite startgas på insugs sidan på vaccum slangar! och kollar därefter om den sticker iväg på tomgången! för i så fall så har du en vaccum läcka!
hmm okej, då ska du ha ett tätt system! vilket då du kan utesluta att det inte är någon vaccum läckage..
men vad var det för dump du satt på nu ? en återcirkulerande ?.
ja wastegaten, styr laddtrycket, "det är en tryckvakt" för har han tat bort slangen så går turbo'n på så kallade skenladd som då betyder " o kontrollerad laddtryck" som då inte är bra, om den inte är chippad då du kan spicka i sönder motor Deluxe ! för att den inte får den tillräkligt med bensin..
neej du ska inte behöva byta motor..
men sitter slangen i nu ? från insug på turbon och ner till wastegaten ?
Kör även en runda på felkoder ochså!
För på min var det så enkelt att det var min dumpventil som faila deluxe, och jag kör med orginal återcirkulerande, den sitter orginalt på 13c snurra som är orginal ..
Nu vet jag inte i heller om du har en annan turbo på ?
och sen hur beter han sig när du kör ? den hackar inte ? rycker inte ?