4753
Sök

Volvo 940 dör när man har varvat upp och sedan trycker ner kopplingen.

24 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
#1
Bilmodell:
Volvo 940 FTT
B230FT

Årsmodell:
1993

Miltal:
17900

Hur yttrar sig felet?:
Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över.
och det händer hela tiden.

så jag undrar vad de kan bero på?

Tacksam för svar smile

MVH
Andreas


2 230 Inlägg
24 april 2012
#2
öppen dump? om ja så där har du problemet smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

24 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
#3
Nej någon sådan finns ej tongue allt är orginal i motorn glömde att skriva det tongue


2 230 Inlägg
24 april 2012
#4
aha, ja då bör det ju vara din tomgångs motor som inte hinner reglera då du släpper gasen så den dör innan den "hoppar igång" beter den sig lika då du kör bilen och sen kopplar?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

24 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
#5
okej det händer oftats när man kör bilen och ska växla tillexempel eller när man har gasat upp bilen och sen måste bromsa och koppla ur så dör den. sad
Senast redigerat av Wikstrom7 (24 april 2012)


24 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
#6
nån annan som kan ha nån fundering på vad de kan vara?


140 Inlägg
25 april 2012
#7
Felet låter som det som Rojpen säger för det är ett vanligt fel.

24 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#8
Jo det är ju det och det är så sjuk drygt att det händer:-( men vill gärna hitta vad de är för fel så att man kan fixa till det. Kanske får lämna in bilen till nån verkstad så får dom kika.


140 Inlägg
25 april 2012
#9
Känner du ingen som har en tomgångsmotor som du kan prova för å se om det är de som är felet? du kan ju även ta av kontakten på din å kolla så det inte har ärgat i den.

8 Inlägg
25 april 2012
#10
samma problem med min bil, gasar ur den och ska stanna vid stop eller släpper gasen och ska rulla några meter innan stop då dör den hmm där imot så finns dump och öppet luftfilter på min,men var ju självklart inte så när vi var och provkörde den utan det kom senare på dagen vi hade köpt den sad nån som har någon anning?

142 Inlägg
26 april 2012
#11
kolla era vevhusventilationer om den är igensatt, om ni inte vill göra rent den så ta loss el-kontakten till tomgångsmotorn så får ni tomgång igen men den är lite hög bara...

27-an

8 Inlägg
27 april 2012
#12
okej tack ska kolla upp de

441 Inlägg
28 april 2012
#13
Wikstrom7 skrev:
Bilmodell:
Volvo 940 FTT
B230FT

Årsmodell:
1993

Miltal:
17900

Hur yttrar sig felet?:
Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över.
och det händer hela tiden.

så jag undrar vad de kan bero på?

Tacksam för svar smile

MVH
Andreas

ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter.
så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det smile


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
28 april 2012
#15
kan ju likväl vara tjuvluft!
samma effekt som att ha dump


24 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
#16
Min0lta skrev:
Wikstrom7 skrev:
Bilmodell:
Volvo 940 FTT
B230FT

Årsmodell:
1993

Miltal:
17900

Hur yttrar sig felet?:
Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över.
och det händer hela tiden.

så jag undrar vad de kan bero på?

Tacksam för svar smile

MVH
Andreas

ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter.
så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det smile

okej ska kolla upp det big_smile tack för svar big_smile


441 Inlägg
29 april 2012
#17
Wikstrom7 skrev:
Min0lta skrev:
Wikstrom7 skrev:
Bilmodell:
Volvo 940 FTT
B230FT

Årsmodell:
1993

Miltal:
17900

Hur yttrar sig felet?:
Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över.
och det händer hela tiden.

så jag undrar vad de kan bero på?

Tacksam för svar smile

MVH
Andreas

ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter.
så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det smile

okej ska kolla upp det big_smile tack för svar big_smile

Gör så smile skriv gärna sen och säg hur det blev smile


24 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
#18
Min0lta skrev:
Wikstrom7 skrev:
Min0lta skrev:

ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter.
så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det smile

okej ska kolla upp det big_smile tack för svar big_smile

Gör så smile skriv gärna sen och säg hur det blev smile

ja då det ska jag göra smile


8 Inlägg
2 maj 2012
#19
ja bytte dump på min och det verkar inte vara där felet kommer ifrån men som sagt skulle ju kunna dra tjuvluft nånstans,

441 Inlägg
2 maj 2012
#20
cissanturbo skrev:
ja bytte dump på min och det verkar inte vara där felet kommer ifrån men som sagt skulle ju kunna dra tjuvluft nånstans,

har du ladd mätare ? bygger den laddtryck vid gaspådrag ?

prova dra över lite startgas på insugs sidan på vaccum slangar! och kollar därefter om den sticker iväg på tomgången! för i så fall så har du en vaccum läcka!



Sök