aha, ja då bör det ju vara din tomgångs motor som inte hinner reglera då du släpper gasen så den dör innan den "hoppar igång" beter den sig lika då du kör bilen och sen kopplar?
Jo det är ju det och det är så sjuk drygt att det händer:-( men vill gärna hitta vad de är för fel så att man kan fixa till det. Kanske får lämna in bilen till nån verkstad så får dom kika.
Känner du ingen som har en tomgångsmotor som du kan prova för å se om det är de som är felet? du kan ju även ta av kontakten på din å kolla så det inte har ärgat i den.
samma problem med min bil, gasar ur den och ska stanna vid stop eller släpper gasen och ska rulla några meter innan stop då dör den där imot så finns dump och öppet luftfilter på min,men var ju självklart inte så när vi var och provkörde den utan det kom senare på dagen vi hade köpt den nån som har någon anning?
kolla era vevhusventilationer om den är igensatt, om ni inte vill göra rent den så ta loss el-kontakten till tomgångsmotorn så får ni tomgång igen men den är lite hög bara...
Hur yttrar sig felet?: Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över. och det händer hela tiden.
så jag undrar vad de kan bero på?
Tacksam för svar
MVH Andreas
ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter. så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det
Hur yttrar sig felet?: Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över. och det händer hela tiden.
så jag undrar vad de kan bero på?
Tacksam för svar
MVH Andreas
ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter. så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det
Hur yttrar sig felet?: Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över. och det händer hela tiden.
så jag undrar vad de kan bero på?
Tacksam för svar
MVH Andreas
ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter. så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det
ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter. så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det
ja bytte dump på min och det verkar inte vara där felet kommer ifrån men som sagt skulle ju kunna dra tjuvluft nånstans,
har du ladd mätare ? bygger den laddtryck vid gaspådrag ?
prova dra över lite startgas på insugs sidan på vaccum slangar! och kollar därefter om den sticker iväg på tomgången! för i så fall så har du en vaccum läcka!