3472
Sök

HJÄLP Volvo b21 förgasare läcker kylarvatten

613 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
som sagt en b21 som läcker kylarvatten kruxet är att det inte går att hitta vart den läcker kollat alla slangar kopplingar och dylikt topppackningen är INTE trasig den ryker inte vitt och oljan ser fin ut eftersom jag inte hittar någon läcka kanske man skulle testa något av dessa medel och hoppas att det hjälper

Wondarweld flytande motorsvets för lagning av läckage på cylinderblock vattenmantlar osv.
eller
STP kylartätning stoppar läckage i kylsystemet
är det en liten läcka och packningen är hel borde det fungera har någon använt dessa produkter med bra resultat skriv en kommentar med bra och dåligt
Senast redigerat av Anderholm (24 april 2012)

2 021 Inlägg
24 april 2012
kollat vattenpumpen? värmepaketet? kanske kan vara lägligt att provtrycka systemet, med tex http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … ts-191297/

613 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
jag har kollat över precis allt jag kan komma på den läcker på förarsidan ner på blocket som samlas i gjutningen på motorn läcker inte mycket kanske 3-4 cl men det är sjukt irriterade att se det varje dag när man öppnar huven den går inte varm oljan är fin och den ryker inte

kan det vara toppen som läcker vatten utåt så att säga?

2 021 Inlägg
24 april 2012
Anderholm skrev:
kan det vara toppen som läcker vatten utåt så att säga?

Jodå toppackningen kan gå sönder "utåt" även om det är rätt ovanligt, har själv bytt packning på en 940 där den hade gått hål, vattnet stog som en fontän mellan block och topp vid provtryckning

613 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
okej här handlar det om max 3-4 cl när den stått och kallnat över natten frågan är om man kan bruka den tills det går sönder riktigt eller ska man riva hela skiten?

140 Inlägg
25 april 2012
Är det inte termostathuset som läcker da!!!

613 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
nej tyvärr inte går inte hitta läckan med ögon eller händer ställer bilen varm sen på morgonen har det samlats 3-4 cl vatten i gjutningen så den läcker när den kallnar eller blivit kall och man kan fan inte sitta med hökögon tills den kallnar^^ tråkigt nog får jag nog köpa en provtryckare för 2 papp synd och skam

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
25 april 2012
Skulle tippa på nån frostplugg.

C H E V R O L E T <3

Sök