Här kommer en liten update
Var på Gatebil Rudskogen i helgen. Kan tyvärr inte visa dem bilderna då det är mycket tveksam karaktär på dem
Men här kommer lite från söndag natt och fram tills idag.
Startade resan hem från Norge kl 14 och var hemma i Mjölby och lastade om och åkte sen till Trollhättan och hämtade bilen. Lastad och klar 23,30
En mil från Kinnekulle Ring gick bussen sönder. Kl 00,55. Bara lasta om
Passade på att byta bussning innan körningarna började
I depån
Med slicksen redo
Det small till när jag skickade i fyran på start/målrakan och kraften försvann. Snabbt hittat...
Ena stoppet på hemvägen för att linda om slangen då tejpen smält och motorn gick in i skyddsläget
Väl hemma så har jag reparerat slangen temporärt i väntan på Do88as rostfria tryckrörskitt.
Här satte jag dit nya bussningen. Blev stummt kan jag lova. Ratten skakar på tomgång
Sen var en kompis från Uddevalla på besök och vi spånade lite över min motor. Snackade lite om vvt och felkoden jag har och tog ett par acc prov 50-220 (självklart på avlyst väg
)
Sen kom vi på att det kan ju vara så att min vvt är trasig och att det är datorn som varnar för fel bara. Kopplade ur vvt och tog en ny tur. Ingen skillnad. Ska det vara skillnad? Hur som så ska jag till Volvo imorgon och se vad som går att göra där.
Allt för idag. Jocke