3084
Sök

Gasspjället volvo S60-01

21 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Jag har en Volvo s60 -01 2,4T och har fått som väldigt många andra har fått, problem med gasspjället.

Det jag har gjort var att först läsa av felkoderna efter att bilen betett sig väldigt konstigt med reducerad prestanda och varnar om att Motorservice erfodras.

Mekonomen tyckte att jag skulle uppgradera spjället i datorn för att se om det kunde åtgärda felet. Fungerade ett tag men sedan kom motorservice erfodras igen.

Jag lämnade in bilen på verkstad för att göra 18000 mila servicen och hoppades ännu en gång att uppgradering av datorn osv skulle kanske hjälpa men nejdå. Så det jag undrar nu är:

*Ska jag rengöra spjällhuset
eller
*Ska jag slänga ut den gamla skiten och betala dessa 8 papp för att få detta åtgärdat helt?

(Har också läst från forum att det är någon slags garanti på Gasspjället under 20 000 mil? Är detta rätt eller vart det bara tjöt och drömmar från andra som jag lyckades läsa?)

88 Inlägg
28 april 2012
Hej!

När jag hadde motor trassel med just Gas-spjället på min v70 2,5t
så böt jag detta själv. Är inte så svårt dock trångt att komma åt överallt men det går med
lite villja smile

Sen 50% av fallen så går bilen att köra med på en gång efter bytet, Annars så får man in till Volvo
och "gifta" ihopp spjället med bilens box..

Jo jag vet att jag och läste något om så kallad GOODWILL från volvo med just spjällen
men vet inte mer än så tyvärr...

Lycka till med bilen!
Senast redigerat av Imalas (28 april 2012)

21 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Men du , vad sägs om att du kommer ner och fixar detta åt mig för ett par 500-ingar och en platta öl ? wink

88 Inlägg
28 april 2012
Haha låter ju ganska najs!

http://www.atech2.com säljer spjäll smile som är programerade O.sv men även där finns chansen att du måste till volvo.

mvh

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
28 april 2012
ja det är bara att byta smile

21 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Imalas , Det är bara att säga en tid och komma så står min bil till ditt befogande (:

Sen jag köpte bilen så har den bara kostat en massa pengar! ):

Sök