2721
Sök

Bilprovningen körde sönder min front, va gör jag??

1 515 Inlägg
4 maj 2012
Fyfan...Man ska alltid vara extra noga med att inte lämna bilen och gå därifrån, Jag står alltid med och kollar på precis allt de gör, samt påpekar extra KÖR FÖRSIKTIGT OCH AKTA GUPP!

Fyfan, hade blivit galen om de gjort sådär på min bil och sedan inte ens bett om ursäkt eller liknande.

- Hade nyligen en riktig idiot till besmann..när han skulle värma upp katten så glider han runt i 1an på 5000varv... och då får jag som svar "måste ärma upp katten" villket gick helt åt skogen, så jag satte mig själv i bilen och drog ur den allt som fan, så fick han bra värden.. Men nog om det.

Iaf, var hård och påpeka allt, samt att de ska ta det riktigt försiktigt!!

Hoppas att det löser sig hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

One Man Clan
4 287 Inlägg
4 maj 2012
har skadan på din intercooler blivit när dom spräckte läppen ?

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 maj 2012
Gör som farsans kompis gjorde när han besiktiga sin gammel jänk.
Han hade precis bytt alla bromsrör osv, vad gör besiktnings gubben? Jo han tar fram SPETS hammaren och dunkar till på tunna bromsrör så dom spricker varpå han hävdar att rören var sönderrostade.. (hade suttit där i 3v max innan bes tillfället).

Vad gör en argsint hälsing då?
Hämtar en skruv mejsel från tavlan, frågar hans kollega vart hans bil står parkerad, går ut och sätter skruvmejsel rätt igenom taket och åker hem smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

371 Inlägg
4 maj 2012
hedley skrev:
Han hade precis bytt alla bromsrör osv, vad gör besiktnings gubben? Jo han tar fram SPETS hammaren och dunkar till på tunna bromsrör så dom spricker varpå han hävdar att rören var sönderrostade.. (hade suttit där i 3v max innan bes tillfället).

Hämtar en skruv mejsel från tavlan, frågar hans kollega vart hans bil står parkerad, går ut och sätter skruvmejsel rätt igenom taket och åker hem smile

HAHAHAH!! klockrent big_smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 maj 2012
lindstrome skrev:
hedley skrev:

HAHAHAH!! klockrent big_smile

Jodu, hans filosfi "Du förstörde något som inte var trasig för mig, nu har du något som är trasigt" smile Tycker det var jävligt bra gjort och garvade bra mycket när han berätta det för mig första gången smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

17 Inlägg
4 maj 2012
mickefixare skrev:
Bes i förgår. När beskillen skulle sätta på slangen på avgasröret så va det för tight mellan kjolen o slutröret. I stället för att bråka sa han att "vi tar värdena där ute, det e inga problem".

Det e värt o köra nån mil extra för trevligt bemötande o personal som e rädd om ens bil. I det här fallet blev det Falkenberg.

Fick dessutom blankt papper smile

Dom mäter väl alltid värdena ute eller ? neutral

Forummoderator
26 389 Inlägg
4 maj 2012
TURBONY skrev:
mickefixare skrev:
Bes i förgår. När beskillen skulle sätta på slangen på avgasröret så va det för tight mellan kjolen o slutröret. I stället för att bråka sa han att "vi tar värdena där ute, det e inga problem".

Det e värt o köra nån mil extra för trevligt bemötande o personal som e rädd om ens bil. I det här fallet blev det Falkenberg.

Nej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Living the good Life!
585 Inlägg
4 maj 2012
Ta det lugnt och sansat när du åker tillbaka och prata antingen med Arbetsledaren eller Platschefen, förklara vad som har hänt så ska du se att de ersätter dig för lagningen och så.

I det här fallet ska den som besiktar bilen bedöma om det finns en risk att skada bilen när man ska pröva på sakerna genom att åka upp på lyften eller köra ner den i bromsprovaren, och finns det risk att man kommer skada bilen då ska man antingen ta och sköta besiktningen Alternativt metod och känna och klämma så gott det går, hör man att något är fel på bilen jag då får man nästan avbryta och be dig och fixa så att stötfångaren inte tar i men ytters sällan att man gör sånt.

Riskerar besiktningsmannen och kör på och hoppas på att den kommer upp och spräcker saker och ting, ja då är Bilprovningen ersättningsskyldig.

Så oroa dig inte och ta upp detta med chefen på platsen eller arbetsledaren och så ska du se att ni kommer fram till en bra lösning.

When the flag drops, the Bullshit stops.

2 405 Inlägg
4 maj 2012
Mack skrev:
TURBONY skrev:
mickefixare skrev:

Nej.

Det gör dem i timrå iaf tongue

Forummoderator
26 389 Inlägg
4 maj 2012
Nybergrobin skrev:
Mack skrev:
TURBONY skrev:

Nej.

Det gör dem i timrå iaf tongue

Beror väl kanske lite på storleken på stationen också.
I Östersund mäter dom även inomhus.

Ödesutmanare
389 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
AudiZack skrev:
Ta det lugnt och sansat när du åker tillbaka och prata antingen med Arbetsledaren eller Platschefen, förklara vad som har hänt så ska du se att de ersätter dig för lagningen och så.

I det här fallet ska den som besiktar bilen bedöma om det finns en risk att skada bilen när man ska pröva på sakerna genom att åka upp på lyften eller köra ner den i bromsprovaren, och finns det risk att man kommer skada bilen då ska man antingen ta och sköta besiktningen Alternativt metod och känna och klämma så gott det går, hör man att något är fel på bilen jag då får man nästan avbryta och be dig och fixa så att stötfångaren inte tar i men ytters sällan att man gör sånt.

Riskerar besiktningsmannen och kör på och hoppas på att den kommer upp och spräcker saker och ting, ja då är Bilprovningen ersättningsskyldig.

Så oroa dig inte och ta upp detta med chefen på platsen eller arbetsledaren och så ska du se att ni kommer fram till en bra lösning.

Väl skrivet! Det ska jag göra, och det jag kanske e arg men inte när jag pratar då behåller ajg lugnet, precis som när man löneförhandlar på jobbet, haha! wink

Nä men detta ska lösas helt klart!

Och ni som skriver om avgasprov, i Nyköping gör de avgastest inomhus.

Ursäkta alla stavfel, alkoholen börjar påverka mig lite nu, haha
Senast redigerat av Widing_ (4 maj 2012)

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

287 Inlägg
4 maj 2012
Mobeerg skrev:
Aero_9-3 skrev:
skulle fan bita av huvudet på den där tomten om jag vore du=)är ju fan inte billigt att lack allså=/

Rent spontant känns det som det är smidigare och snacka med någon chef där så man får ersättning än att göra sig skyldig till kannibalism.. wink

haha nä=) kolla mina bilder finns en rolig hälsning på min reserhjulsbalja=)

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

287 Inlägg
4 maj 2012
Aero_9-3 skrev:
Mobeerg skrev:
Aero_9-3 skrev:
skulle fan bita av huvudet på den där tomten om jag vore du=)är ju fan inte billigt att lack allså=/

Rent spontant känns det som det är smidigare och snacka med någon chef där så man får ersättning än att göra sig skyldig till kannibalism.. wink

eller kan lägga upp den här istället=)

287 Inlägg
4 maj 2012
Aero_9-3 skrev:
Aero_9-3 skrev:
Mobeerg skrev:

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136734/136734-7946309bfdefc79933a1ce496f851dda.jpg
så här ska det se ut=)

Forummoderator
26 389 Inlägg
4 maj 2012
Aero_9-3 skrev:
Aero_9-3 skrev:
Aero_9-3 skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136734/136734-7946309bfdefc79933a1ce496f851dda.jpg
så här ska det se ut=)

Ursäkta men..får du lättare igenom bilen när det står så där..?

17 Inlägg
4 maj 2012
Mack skrev:
TURBONY skrev:
mickefixare skrev:

Nej.

Ok.. trodde dom hade ändrat det för flera år sen... men det kanske skiljer från station till station..

Forummoderator
26 389 Inlägg
4 maj 2012
TURBONY skrev:
Mack skrev:
TURBONY skrev:

Nej.

Ok.. trodde dom hade ändrat det för flera år sen... men det kanske skiljer från station till station..

Så är det nog.

Edit; Minns när jag hade 240 turbon och skulle besiktiga. Då sa besiktningsmannen till mig; "..jag tror vi tar avgasprovet utanför, för annars röker vi ihjäl alla här inne.." Haha..
Senast redigerat av Mack (4 maj 2012)

Living the good Life!
585 Inlägg
4 maj 2012
Hmm, moget och dra alla över en kant. Det finns faktiskt folk som är duktiga där ute. Skulle vara trevligt om en bil som inte besiktats på riktigt länge om man skulle leva på din teori som kommer i hög fart inkörandes i baken på din bil för att han bromsrör var för rostiga och brast när han trampar på bromsen ganska kraftigt, och sen sitter du där i bilen med "men" för livet, och det ända som du kan säga är jag hatar er på besiktningen.

Detta exempel är lika roligt som din skrift...

When the flag drops, the Bullshit stops.

Färgtekniker
73 Inlägg
4 maj 2012
HAHA, fy satan va skön, den lånar jag när jag åker på ombesiktning (vilket jag troligen kommer att göra) smile

Amor et Fides

287 Inlägg
4 maj 2012
dom flesta på bes. har ju bara blåbärssaft innanför pannan=)

Sök