2260
Sök

Bilprovningen körde sönder min front, va gör jag??

Living the good Life!
585 Inlägg
4 maj 2012
Aero_9-3 skrev:
dom flesta på bes. har ju bara blåbärssaft innanför pannan=)

Aero_9-3 skrev:
AudiZack skrev:
Om en avgasklamma sitter löst eller är så rostig att den håller på att släppa så finns det en risk att en del av avgassystemet ramlar i backen och hakar i asfalten och slits av, så om det nu va i det här fallet så är det helt rätt att bedömningen var en 2:a , men vet inte ens hur det såg ut men misstänker att det kan ha varit för den anledningen att du fick 2:a

den satt lös och dom kunde inte mäta, varför inte bara ge mig en nyckel o skruva fast skiten?

Bilbesiktnings Aktörer får aldrig agera som verkstad och åtgärda fel, även fast det förekommer och att det lagas lite enkla fel här och där så får inte det ske, stenhårda regler från Swedac, varför ska de åtgärda fel som du har på bilen som du själv ska hålla koll på. Det är just därför man åker in en gång per år (bilar som är äldre än 5 år) för att få bilen kontrollerad.

Jag undrar vem det är som har blåbärssaft innanför pannan egentligen roll

When the flag drops, the Bullshit stops.

17 Inlägg
4 maj 2012
Aero_9-3 skrev:
TURBONY skrev:
Aero_9-3 skrev:
inte alla som blir drabbade av doms intelligens=) fick en 2a på en avgasklämma senaste bes jag gjorde!

Har du nån bild på det protokollet ? wink

det var på min bmw som jag hade så kolla med han som äger den idag, om du känner sugen!

Kollade protokollet, och det var ju inte det enda felet, så jag förstår ju att dom inte ville krångla med att låta dig börja skruva på avgassystemet kanske..

287 Inlägg
4 maj 2012
AudiZack skrev:
Aero_9-3 skrev:
dom flesta på bes. har ju bara blåbärssaft innanför pannan=)

Aero_9-3 skrev:
AudiZack skrev:
Om en avgasklamma sitter löst eller är så rostig att den håller på att släppa så finns det en risk att en del av avgassystemet ramlar i backen och hakar i asfalten och slits av, så om det nu va i det här fallet så är det helt rätt att bedömningen var en 2:a , men vet inte ens hur det såg ut men misstänker att det kan ha varit för den anledningen att du fick 2:a

den satt lös och dom kunde inte mäta, varför inte bara ge mig en nyckel o skruva fast skiten?

Bilbesiktnings Aktörer får aldrig agera som verkstad och åtgärda fel, även fast det förekommer och att det lagas lite enkla fel här och där så får inte det ske, stenhårda regler från Swedac, varför ska de åtgärda fel som du har på bilen som du själv ska hålla koll på. Det är just därför man åker in en gång per år (bilar som är äldre än 5 år) för att få bilen kontrollerad.

Jag undrar vem det är som har blåbärssaft innanför pannan egentligen roll

nä men...

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

287 Inlägg
4 maj 2012

Muttley
4 maj 2012
Ja sköter man inte sin bil så är de klart de blir griniga, vem gillar skitbilar. Alltid blivit bra bemött av dem. Och tar 2or som de ger utan att gnälla så. Är mitt fel om jag har de så.

Men ts kommer få ersättning då den skadades där inne.

287 Inlägg
4 maj 2012
TURBONY skrev:
Aero_9-3 skrev:
TURBONY skrev:

Har du nån bild på det protokollet ? wink

det var på min bmw som jag hade så kolla med han som äger den idag, om du känner sugen!

Kollade protokollet, och det var ju inte det enda felet, så jag förstår ju att dom inte ville krångla med att låta dig börja skruva på avgassystemet kanske..

sa jag det eller?

17 Inlägg
4 maj 2012
Aero_9-3 skrev:
TURBONY skrev:
Aero_9-3 skrev:

sa jag det eller?

Du sa att dom var dumma i huvudet som satte en 2:a på en avgasklämma till att börja med , och sen att dom inte lät dig skruva åt den...
ville du att dom skulle åtgärda dina andra fel oxå ?
Annars kan du ju skruva åt klämman när du kommer hem menar jag...

Det jag menar , har man fel på bil så är det ju bara att inse det.
Tycker man att bilbesiktning är så jädra idiotiskt så åk inte dit då...

17 Inlägg
4 maj 2012
Aero_9-3 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4990394.ab

Detta är idiotiskt , det kan jag hålla med om !

14 Inlägg
4 maj 2012
Bara för att en besiktningsman är en idiot ska man inte vara dryg mot alla. Jävla barnsligt.

Saaboholic
3 129 Inlägg
5 maj 2012
TURBONY skrev:
Aero_9-3 skrev:
TURBONY skrev:

sa jag det eller?

Du sa att dom var dumma i huvudet som satte en 2:a på en avgasklämma till att börja med , och sen att dom inte lät dig skruva åt den...

+1.
Hade varit skillnad om det vore det ENDA felet, då kan det tyckas vara onödigt att inte fixa en sådan bagatell.

"Liberty of thought is the life of the soul"

5 198 Inlägg
5 maj 2012
hedley skrev:
TURBONY skrev:
Aero_9-3 skrev:

sa jag det eller?

+1.
Hade varit skillnad om det vore det ENDA felet, då kan det tyckas vara onödigt att inte fixa en sådan bagatell.

Om det fanns andra fel.sk 2.or så blev dett automatisk en 2.a,, likväl som det blir på trasiga lampor och dylikt

749 Inlägg
5 maj 2012
Tråkigt, inte så bra med en låg front alltid, ser ut som spoilern är nersbyggd med? ha nån annan stötfångare på näst du besiktia som du inte är rädd om.

287 Inlägg
5 maj 2012
gamlingen skrev:
hedley skrev:
TURBONY skrev:

+1.

Om det fanns andra fel.sk 2.or så blev dett automatisk en 2.a,, likväl som det blir på trasiga lampor och dylikt

En 2a till fanns det men det var inte bara det,var rätt osams med den så kallade bes.mannen orkar inte skriva blir tjafs om man skriver nåt verkar det som.

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 maj 2012
Aero_9-3 skrev:
gamlingen skrev:
hedley skrev:

+1.

En 2a till fanns det men det var inte bara det,var rätt osams med den så kallade bes.mannen orkar inte skriva blir tjafs om man skriver nåt verkar det som.

du menar du trodde du kunde  besiktningsmannens jobb bättre än honom ? smile

287 Inlägg
5 maj 2012
Xuri skrev:
Aero_9-3 skrev:
gamlingen skrev:

du menar du trodde du kunde  besiktningsmannens jobb bättre än honom ? smile

Jag är bäst på allt vet allt;) var det du ville höra?wink

749 Inlägg
5 maj 2012
Blir inga 2or på trasiga glödlampor om det är de enda problemet.
Senast redigerat av Bjornn (5 maj 2012)

140 Inlägg
5 maj 2012
Tror det är många som inte kan mycket om bilar på bilprovningen, hade en trasig drivknutsdamask och ett glappande hjullager på samma sida, då slängde hon till med att om jag bytt damasken i tid, så hade inte hjullagret gått. tyckte jag var kul!

Allt som rör bilen, och lite till.

Evildan
5 maj 2012
Finns folk med stor mängd blåbärssoppa av tjock viscositet innanför pannbenet på alla arbetsplatser/forum.

Trist att det gick illa på SBP för TS.
Han ska åka in och prata med stationschefen och försöka reda ut detta skriver han.

Förstår inte vad det ältas vidare om nu istället för att invänta svar från TS hur detta ärende fortlöper för honom?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
5 maj 2012
Widing_ skrev:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 5043_n.jpg

där har ni en bild på hur fronten sprack, den är påväg bort därför är de glipa mellan huv och front..
Den gick av där nere, sen massa "små" skador på sidorna och så.

tack besiktningen för de där <3

Usch va tråkigt när det blir så. Sånt här medför ju en massa problem. Lycka till med Bilprovningen, hoppas dom ersätter dig fullt ut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

179 Inlägg
5 maj 2012
Linköping, Både Torvinge och Tornby bilprovning, funkat utmärkt för mig!

Sen bind fronten för ikväll, så får du lite "rå" driftstuk tongue. din bil är betydligt sjukt mycket finare än vissa rostiga 740is som kommer dit...

Sök