3514
Sök

Bilprovningen körde sönder min front, va gör jag??

Forummoderator
26 418 Inlägg
6 maj 2012
740Fors skrev:
Nja tveksam ändå, har erkänt flera gånger till poliser som hatar mig och som jag hatar, känns som dem hade bötfällt mig då, kan säga jag inte är helt hundra(sånt kan jag erkänna) men du får gärna länka där de står att de faktiskt kan fälla än på det? Då de ofta iaf i korrupta media står att dem måste ta dig på bargärning på flera av sådana här brott.

Men visst, åter till besmännens agerande!

"till poliser som hatar mig.."

Varför skulle dem hata dig för?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Finraggare
2 381 Inlägg
6 maj 2012
Tjänstemannen skall inte utföra sitt jobb annorlunda om han/hon blir provocerad lika lite som han/hon skall utföra sitt jobb annorlunda vid muta. Enkelt.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

906 Inlägg
6 maj 2012
Mack: Har den realtionen med polisen i denna staden sen tidigare saker i det förflutna och gångna livet som varit, dock har de inte med saken att göra?

Kameramannen: Tack, en som förstår!

=)

Forummoderator
26 418 Inlägg
6 maj 2012
Är man hygglig mot Polisen, så är de hyggliga tillbaka.
Samma gäller besiktningpersonalen.

Detta är i alla fall min erfarenhet. Har då aldrig mött en otrevlig polisman, och då har man ändå varit ung och dum och skjutsat en person på taket, iklädd en kodräkt, mitt inne i stan..

906 Inlägg
6 maj 2012
Fast nu var de iofs inte de som var poängen, dem "släppte" mig trots relationen, pga att jag hävdar att de inte kan ta än på de, så var inte riktigt de!

Fast är fortfarande poängen att dem inte ska avvika bara för man är trevlig?
Jag har träffat på många svin, har även träffat på polisen som själva erkänt att deras kollegor är svin. Dock var inte polisen huvudfråga i denna tråd utan besmännens agerande, som agerat helt fel i ts fråga!

En tjejvän till mig, några år tillbaka nu, berätta innan bes att hon ska åka in i bikini med en kort kjol för att komma lidrigt undan och prata med besmannen och hålla med osv, jag körde den 940in på kvällen och vill egentligen ringa sbp och fråga vad dem har för nötter på bes, mycket riktigt, avvek han GROVT från sitt ursprungliga protokoll.

Säger inte att alla bes män och kvinnor är så här, absolut inte, men jag tycker dem ska hålla sig till sina papper, dvs riktilinjerna om hur allt ska skötas, gå tillväga osv! Inte ändra sig för någon är snäll eller har gjort som saaben men en provucerande text!
Senast redigerat av 740Fors (6 maj 2012)

=)

179 Inlägg
6 maj 2012
740Fors; Jag håller med dig fullt ut! Statens tjänstemän BORDE följa sina protokoll till punkt och pricka och inte visa en endaste min om något annat, samt inte låta provokation/smicker ändra deras anseende. Men tyvärr så är ju inte riktigt verkligheten. Och mest pga detta så är det kanske inte heller det bästa/mest mognaste att ha en text där det står något som förnedrar tjänstemannens jobb tongue.Protokoll enligt ska dem inte bry sig, men människan i dem kokar. (Säger inget om vad jag själv tycker, beskriver mest bara hur det är)

Mack skrev:
....och då har man ändå varit ung och dum och skjutsat en person på taket, iklädd en kodräkt, mitt inne i stan..

hahaha, så himla skön big_smile

5 198 Inlägg
6 maj 2012
Som man bemöter andra blir man själv bemött..tänkvärt..

Forummoderator
26 418 Inlägg
6 maj 2012
gamlingen skrev:
Som man bemöter andra blir man själv bemött..tänkvärt..

Väldigt vettiga ord.

Det är sant, att en besiktningsman inte skall gå ifrån sina göromål eller skilja på person till person, men bemöter man dem med respekt, så får man respekt tillbaka, både vad det gäller ett bra utfört jobb, samt trevligt bemötande.

* Voff voff *
10 774 Inlägg
6 maj 2012
volvo240tic skrev:
Men ibland så verkar det som om dom ger en återbeskitning för att stationen ska gå ihop ekonomiskt.
Fick 2a sist på avsaknade reflex bakljus , gula lampor i positionen istället för vita ( trodde man fick ha det i positionen ) och kärvande huvlåsmekanism(???). Tycker samtliga dom där är bra att veta = kom inte tillbaka med samma fel nästa år för allt var ju fixat på 10min , men det var tydligen farliga fel för att åka på vägen..... Men dom gör väl sitt jobb , mer eller mindre bra som många andra kategorier på arbetare i detta land.

Bra att veta och villkorstvåa är inte samma sak. Den sistnämnda innebär att du ska åtgärda felet själv snarast men inte behöver återkomma för kontroll. Bra att veta innebär just bara att det är bra att veta att ditten eller datten kan vara på väg att gå sönder.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Saaboholic
3 129 Inlägg
6 maj 2012
Brådhis skrev:
volvo240tic skrev:
Men ibland så verkar det som om dom ger en återbeskitning för att stationen ska gå ihop ekonomiskt.
Fick 2a sist på avsaknade reflex bakljus , gula lampor i positionen istället för vita ( trodde man fick ha det i positionen ) och kärvande huvlåsmekanism(???). Tycker samtliga dom där är bra att veta = kom inte tillbaka med samma fel nästa år för allt var ju fixat på 10min , men det var tydligen farliga fel för att åka på vägen..... Men dom gör väl sitt jobb , mer eller mindre bra som många andra kategorier på arbetare i detta land.

Bra att veta och villkorstvåa är inte samma sak. Den sistnämnda innebär att du ska åtgärda felet själv snarast men inte behöver återkomma för kontroll. Bra att veta innebär just bara att det är bra att veta att ditten eller datten kan vara på väg att gå sönder.

//Brådhis

Jepp, samt att om en bra att veta uppkommer på samma sak vid nästa besiktning så blir det då en 2.a på det.

"Liberty of thought is the life of the soul"

58 Inlägg
6 maj 2012
såg din bil på träffen och tycker de vart snyggt med din lagning  smile skälvklart synd att den gich sönder men jag gillar stilen på lagningen big_smile som någon tidigare komenterat ser ju drifting ut big_smile

dude this is stupid yeah i know lets do it

179 Inlägg
7 maj 2012
tobbe_ek skrev:
såg din bil på träffen och tycker de vart snyggt med din lagning  smile skälvklart synd att den gich sönder men jag gillar stilen på lagningen big_smile som någon tidigare komenterat ser ju drifting ut big_smile

Precis vad min polare sa till mig, sen rättade jag honom och berätta vad som hade hänt.
Då sa han till mig,"Om en besiktnings man spräckte fronten på min Supra, Ja då fan hade han inte varit kvar i byggnaden länge"(Bred östgötska big_smile)

Ödesutmanare
389 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
tobbe_ek skrev:

Haha ja precis, de blev ett litet driftingstuk av det hela, verkar vara många som tycker de är lite ballt.. kanske ska tacka besiktningen istället? haha big_smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Ödesutmanare
389 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
RThelander skrev:
tobbe_ek skrev:

Precis vad min polare sa till mig, sen rättade jag honom och berätta vad som hade hänt.
Då sa han till mig,"Om en besiktnings man spräckte fronten på min Supra, Ja då fan hade han inte varit kvar i byggnaden länge"(Bred östgötska big_smile)

hahaha! Ja, hade de inte varit en kvinna hade jag nog höjt tonen mer än va jag gjorde smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
7 maj 2012
Mack skrev:
har man ändå varit ung och dum och skjutsat en person på taket, iklädd en kodräkt, mitt inne i stan..

Och anledningen var alldeles alldeles solklar förstår jag lol

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

* Voff voff *
10 774 Inlägg
7 maj 2012
hedley skrev:
Brådhis skrev:
volvo240tic skrev:

//Brådhis

Jepp, samt att om en bra att veta uppkommer på samma sak vid nästa besiktning så blir det då en 2.a på det.

Nej... Däremot om en villkorstvåa, dvs en så´n som inte gör att man måste återkomma för efterkontroll, fortfarande finns kvar vid nästa besiktning blir den en riktig tvåa och kräver då ombesiktning. Även fast det kanske bara är en positionslampa.

Bra att veta är just saker som är bra att veta och som KAN komma att, om dom inte åtgärdas, innebära en anmärkning året efter. Dock inte per automatik. Dvs om du får bra att veta på en bussning och bara kör 15 mil tills nästa besiktning så kommer du högst sannolikt få en bra att veta igen då den knappast hinner slitas nämnvärt på 15 mil. Om du däremot kör 1500 mil kommer bussningen ha slitits och ger då sannolikt en anmärkning...

Här kan du läsa mer om dom olika resultaten:
http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … D20033B693

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
26 418 Inlägg
7 maj 2012
hotrodder skrev:
Mack skrev:
har man ändå varit ung och dum och skjutsat en person på taket, iklädd en kodräkt, mitt inne i stan..

Självklart..vad annars?
Dock visste inte den snälle polismannen vad han skulle göra av mig, när han väl talade med mig..

Saaboholic
3 129 Inlägg
7 maj 2012
Brådhis skrev:
hedley skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Nej... Däremot om en villkorstvåa, dvs en så´n som inte gör att man måste återkomma för efterkontroll, fortfarande finns kvar vid nästa besiktning blir den en riktig tvåa och kräver då ombesiktning. Även fast det kanske bara är en positionslampa.

Bra att veta är just saker som är bra att veta och som KAN komma att, om dom inte åtgärdas, innebära en anmärkning året efter. Dock inte per automatik. Dvs om du får bra att veta på en bussning och bara kör 15 mil tills nästa besiktning så kommer du högst sannolikt få en bra att veta igen då den knappast hinner slitas nämnvärt på 15 mil. Om du däremot kör 1500 mil kommer bussningen ha slitits och ger då sannolikt en anmärkning...

Här kan du läsa mer om dom olika resultaten:
http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … D20033B693

//Brådhis

Var visst jag som blandat ihop det båda haha roll
Sen är det ju som du sa med bra att veta anmärkningarna att slitage beror på miltal. Dock tror jag ju personligen att betydligt fler kör 1500 än 150mil mellan besiktningarna men iallafall smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

58 Inlägg
7 maj 2012
Widing_ skrev:
tobbe_ek skrev:

Haha ja precis, de blev ett litet driftingstuk av det hela, verkar vara många som tycker de är lite ballt.. kanske ska tacka besiktningen istället? haha big_smile

haha nestan så wink nae då kanske inte tacka men om jag var du skulle jag försöka få ersätning för de på någe sätt. Skulle lägga pengarna på bilen men inte för att köpa nya skärmar tongue de stuk du har nu får en stor tumme upp för mig big_smile

dude this is stupid yeah i know lets do it

179 Inlägg
7 maj 2012
Mack skrev:
hotrodder skrev:
Mack skrev:

Självklart..vad annars?
Dock visste inte den snälle polismannen vad han skulle göra av mig, när han väl talade med mig..

Släppt med en varning ? big_smile

Sök