3497
Sök

Skum framvagnsinställning

13 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Hej har en Cadillac Seville -93. Jag har hunnit slita ut 2 uppsättningar däck där slitaget har varit på utsidan.
Senast jag bytte däck så åkte jag till en bilfirma för att göra en framvagnsinställning. Såhär blev värderna, Camber  före/efter vänster -1°59'/ -2°15' höger +0°03'/+0°21. Spalten "börvärde" är tom, men i mina ögon så har värderna blivit sämre än innan. Vad säger ni?

68 Inlägg
4 maj 2012
var jue en jävla skillnad, om fatta det du skrev. så har du jävligt mycket negativ camber på vänster och positiv camber på höger!?!?! det ä inte rätt te å börja med...

13 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Det blev lite luddigt skrivet men du har fattat rätt, förstår inte hur det kan diffa mer efter inställningen.

68 Inlägg
4 maj 2012
vad är/var toe värdena? på en del bilar går det inte att justera camber, har varit med om det på en del bilar själv. men värdena borde inte ändra sej så mycket om det inte går att justera heller... kan va ett krokigt fjäder ben el länkarm kan bero på så mycket..

13 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Toe värderna hamnade på 0°00' på både vänster och höger från att ha varit på 0°49' på båda sidorna

68 Inlägg
4 maj 2012
Tycker du ska ta reda på om det går att justera cambern på din bil, och går det så kan ja rekomendera att åka tillbaka till bilverkstaden. Så dom får göra om det.

Sök