3505
Sök

När ska jag lägga på lackrengöring?

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hejsan.

Har läst stickys utan att få svar på frågan, när lägger man på lackrengöring? Har tvättat med avfettning o schampoo. Till frågan, lackrengöring före eller efter polering? Polermedlet kommer från 3M och lackrengöringen från Turtle..

Om det nu skulle vara så att jag missat just det kapitlet så citera gärna det.

Tack
Jesper

huehue

Grafisk Designer
220 Inlägg
19 maj 2012
Man bör ta lackrengöring först eftersom att det mattar ner lacken något men rengör väldigt mycket gällande avfall från träd osv som fäster i lacken. Sen är det bara att få upp glansen igen med polermedel!

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
fonziebear skrev:
Man bör ta lackrengöring först eftersom att det mattar ner lacken något men rengör väldigt mycket gällande avfall från träd osv som fäster i lacken. Sen är det bara att få upp glansen igen med polermedel!

Kanon! Visserligen har jag polerat hela kärran redan, men det lär göras om med maskin så får väl köra på lackrengöring först och sen polera igen! Tack

huehue

arenwik
20 maj 2012
Släng Turtleflaskan långt åt helvete och kör på med din 3M. För övrigt så mattar inte "lackrengörning" ner lacken. Det skulle varit ganska kontraproduktivt.

1-Rubbing
2-Cleaner (lackrengörning)
3-Polish
4-Skydd
Senast redigerat av arenwik (20 maj 2012)

JFfoto
20 maj 2012
Sjäv använder jag inte lackrengöring, använder häldre lera smile

Grafisk Designer
220 Inlägg
20 maj 2012
arenwik skrev:
Släng Turtleflaskan långt åt helvete och kör på med din 3M. För övrigt så mattar inte "lackrengörning" ner lacken. Det skulle varit ganska kontraproduktivt.

1-Rubbing
3-Polish
4-Skydd

Trodde lackrengöring fungerade på ungefär samma vis som lera, fel av mig!

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

arenwik
20 maj 2012
fonziebear skrev:
arenwik skrev:

1-Rubbing
3-Polish
4-Skydd

Trodde lackrengöring fungerade på ungefär samma vis som lera, fel av mig!

Naj dom ska inte blandas ihop smile

Visst skulle man kunna använda både rubbing och cleaner att tvätta bort grövre smuts från bilen med.
Men där lämpar sig en bra avfettning eller då lera mycket bättre! cool

Sök