2484
Sök

Progressiv BTR eller linjär, 850R Steg 3 från BSR

Skaune
10 maj 2012
Trådstartare
Hej alla!

Lillebrors bil (volvo 850R) hackar vid fulla gaspådrag, den har  steg 3 från BSR, han köpte en ny Walbro GSS341, men jag hänvisar bestämmt det är hans BTR som e för klen då han kör original, till steg 3 från BSR ska de ju vara en progressiv malpassi BTR 1,2:1. Men tror ni det funkar lika bra med en linjär 1:1 BTR? Jag e inte så high på bränsletryck, men den spottar och får för lite soppa och jag envisas med att de e hans BTR som inte pallar! (och jävlar vad jag kommer få äta upp det om jag har fel! xD ) men va fan, de får jag bjuda på isf! wink

Är jag helt ute o cyklar? ^^

Så någon som vet? Måste de vara progressiv "malpassi" 1,2:1 eller funkar det med linjär 1:1 till ett steg 3 chip? Inser nu när jag skrivet ner allt att jag kunde ringt BSR själva, men de vill säkert bara sälja sin dyra för 1375:-! ^^

Tack på förhand!
Senast redigerat av T-Gul_ (10 maj 2012)

820 Inlägg
10 maj 2012
T-Gul_ skrev:
Hej alla!

Lillebrors bil (volvo 850R) hackar vid fulla gaspådrag, den har  steg 3 från BSR, han köpte en ny Walbro GSS341, men jag hänvisar bestämmt det är hans BTR som e för klen då han kör original, till steg 3 från BSR ska de ju vara en progressiv malpassi BTR 1,2:1. Men tror ni det funkar lika bra med en linjär 1:1 BTR? Jag e inte så high på bränsletryck, men den spottar och får för lite soppa och jag envisas med att de e hans BTR som inte pallar!

Så någon som vet? Måste de vara progressiv "malpassi" 1,2:1 eller funkar det med linjär 1:1 till ett steg 3 chip? Inser nu när jag skrivet ner allt att jag kunde ringt BSR själva, men de vill säkert bara sälja sin dyra för 1375:-! ^^

Tack på förhand!

ta bort den behövs inte.

Skaune
10 maj 2012
Trådstartare
masseT5R skrev:
T-Gul_ skrev:
Hej alla!

Lillebrors bil (volvo 850R) hackar vid fulla gaspådrag, den har  steg 3 från BSR, han köpte en ny Walbro GSS341, men jag hänvisar bestämmt det är hans BTR som e för klen då han kör original, till steg 3 från BSR ska de ju vara en progressiv malpassi BTR 1,2:1. Men tror ni det funkar lika bra med en linjär 1:1 BTR? Jag e inte så high på bränsletryck, men den spottar och får för lite soppa och jag envisas med att de e hans BTR som inte pallar!

Tack på förhand!

ta bort den behövs inte.

Ingen BTR alls?

820 Inlägg
10 maj 2012
T-Gul_ skrev:
masseT5R skrev:
T-Gul_ skrev:
Hej alla!

Tack på förhand!

ta bort den behövs inte.

Ingen BTR alls?

nä varför då?..jag kör med en wallbro 255 bara steg 3 å hela hallbalola..inga problem..låter nästan som att den spikar på höga varv..ta bort den å se vad som händer först..

Skaune
10 maj 2012
Trådstartare
masseT5R skrev:
T-Gul_ skrev:
masseT5R skrev:

ta bort den behövs inte.

Ingen BTR alls?

nä varför då?..jag kör med en wallbro 255 bara steg 3 å hela hallbalola..inga problem..låter nästan som att den spikar på höga varv..ta bort den å se vad som händer först..

Han vill inte montera i pumpen innan han vet om de e BTR som spökar! ^^ och original pump utan BTR, funkar den ens? xD

820 Inlägg
10 maj 2012
T-Gul_ skrev:
masseT5R skrev:
T-Gul_ skrev:

Ingen BTR alls?

Han vill inte montera i pumpen innan han vet om de e BTR som spökar! ^^ och original pump utan BTR, funkar den ens? xD

kan nog nästan gargantera att den som ställer till det..doppa ner den nya pumpen å kör utan först...dom pumpar på så bra endå..iaf 255an..min ylar till det tar stopp utan problem, kör med strypventil oxå..inget hack nånstans..MEN om han kör med 95 el 98 är ju en fråga oxå..är väll 98 oktan den mappen är lagd på antar jag?

820 Inlägg
Skaune
10 maj 2012
Trådstartare
Han kör på 95 fick jag höra precis!! lol

820 Inlägg
10 maj 2012
T-Gul_ skrev:
Han kör på 95 fick jag höra precis!! lol

aj då..den spikar hehe..tanka bort den skiten då...om datorn är körd för 98 oktan så aj aj för kolvar å div...får sänka laddet, då går det bort.

Skaune
10 maj 2012
Trådstartare
Ajajajaj! Nu har jag skitit i det blå skåpet och gjort bort mig duktigt! ^^ jag hade av misstag knappat in T5 och inte 850R, till Ren är där tydligen ingen BTR! ^^ Och nu sa han ju precis atthan tankade 95, jag tror problemet är löst! wink Tråd kan låsas och jag går o sätter mig i ett hörn och skämms... lol

820 Inlägg
10 maj 2012
T-Gul_ skrev:
Ajajajaj! Nu har jag skitit i det blå skåpet och gjort bort mig duktigt! ^^ jag hade av misstag knappat in T5 och inte 850R, till Ren är där tydligen ingen BTR! ^^ Och nu sa han ju precis atthan tankade 95, jag tror problemet är löst! wink Tråd kan låsas och jag går o sätter mig i ett hörn och skämms... lol

haha roligt juh..skål!

Skaune
10 maj 2012
Trådstartare
masseT5R skrev:
T-Gul_ skrev:

haha roligt juh..skål!

Hahaha roligt för dig som får skratta , jag sitter med rosenröda kinder och hoppas allt är glömmt till imonn! lol

820 Inlägg
10 maj 2012
T-Gul_ skrev:
masseT5R skrev:
T-Gul_ skrev:

haha roligt juh..skål!

Hahaha roligt för dig som får skratta , jag sitter med rosenröda kinder och hoppas allt är glömmt till imonn! lol

haha äääh..lungt juh..krävs en man för att erkänna sina misstag å yadda yadda..big_smile

Skaune
10 maj 2012
Trådstartare
masseT5R skrev:
T-Gul_ skrev:
masseT5R skrev:

haha roligt juh..skål!

haha äääh..lungt juh..krävs en man för att erkänna sina misstag å yadda yadda..big_smile

http://dreamdogsart.typepad.com/photos/uncategorized/2007/11/17/ashamed_dog_2.jpg

820 Inlägg
10 maj 2012
T-Gul_ skrev:
masseT5R skrev:
T-Gul_ skrev:

http://dreamdogsart.typepad.com/photos/ … _dog_2.jpg

hahaha snyggt!

Sök