3099
Sök

Ljudvolym för hög!!

S-max
18 september 2006
Trådstartare
Hej!

Har införskaffat mig en Ford S-max med originalstereo (CD6000) men jag tycker att stereon startar med för hög ljudvolym. Kan man ändra det? Hur då?
Måste sänka volymen varje gång man startar bilen... hmm

/S-max
Senast redigerat av S-max (18 september 2006)

Byggare
202 Inlägg
18 september 2006
Sånt ska gå att ställa in. Läs manualen noga så ska det nog stå där någonstans.

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

S-max
18 september 2006
Trådstartare
rallytompa skrev:

Har gjort det, och klickat igenom menyerna i stereon utan att lyckas...

10 287 Inlägg
18 september 2006
Har du frågat en auktoriserad Fordhandlare?

/Göran

S-max skrev:
rallytompa skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

S-max
19 september 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Har du frågat en auktoriserad Fordhandlare?

/Göran

S-max skrev:
rallytompa skrev:

Ja, men de visste inte, de skulle kolla med generalagenten i Gbg och återkomma...

/S-max

3 Inlägg
19 september 2006
Hej !

Passa dig för att rycka ut stereon ur bilen om du får för dig att byta....Bilen kommer inte att starta då.....

Amatör
453 Inlägg
21 september 2006
Yellfrog skrev:
Hej !

Passa dig för att rycka ut stereon ur bilen om du får för dig att byta....Bilen kommer inte att starta då.....

Varför!?  = O

26 Inlägg
21 september 2006
Pröva med menyn  som heter AVC, kolla vad den står på den justerar volymen automatiskt för att kompensera motorljud och sånt... Har min på +4 och det är ganska lagom tror jag...

JAG STÖDER BENSINSKATTEN!

S-max
22 september 2006
Trådstartare
Mattemupp skrev:
Pröva med menyn  som heter AVC, kolla vad den står på den justerar volymen automatiskt för att kompensera motorljud och sånt... Har min på +4 och det är ganska lagom tror jag...

Har den står på 0 men det hjälper inte... Stereon startar i alla fall på volymnivå 5 skulle vilja ha den på typ 1 eller 2... sad
Tack ändå! Ska lämna in den på onsdag för urkoppling av passagerarairbag då ska de fixa stereon oxå förhoppningsvis!

21 761 Inlägg
22 september 2006
Kan det inte vara något minne som inte fungerar då? Men om det är en originalstereo så borde alla kablar vara rätt kopplade förstås.

3 Inlägg
23 september 2006
Vet inte om det beror på ngt stöldskydd men originalstereon kan inte flyttas till annan bil utan hjälp från Ford verkstad...
Ford vill kankse kränga sitt sk ljudpaket med DVD för 30´...värt 1500:-
Jag menar nästan 30 tusen för GPS?!?!?!

Så är det på flera bilmärken...

Jag hade tänkt byta men Ford skrek rakt ut och det är en verklig pina med originalljudet...

Burkigt ljud med massor av bas och noll mellanreg. plus en väsande diskant....uähhh...

2 Inlägg
24 september 2006
har du sony stereon med svart blank front eller är det den gråa?

S-max
24 september 2006
Trådstartare
LigHtz skrev:
har du sony stereon med svart blank front eller är det den gråa?

Den grå.

Med lem
768 Inlägg
24 september 2006
Yellfrog skrev:
Hej !

Det lät intressant. Jag drog ur min CD 6000, och bilen startade precis som vanligt..

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

S-max
27 september 2006
Trådstartare
S-max skrev:
Mattemupp skrev:

Har den står på 0 men det hjälper inte... Stereon startar i alla fall på volymnivå 5 skulle vilja ha den på typ 1 eller 2... sad
Tack ändå! Ska lämna in den på onsdag för urkoppling av passagerarairbag då ska de fixa stereon oxå förhoppningsvis!

Tror ni de lyckades med volymsänkningen??? NÄÄÄÄ!!! madmad
De sa hade det inte hade fått det senaste diagnostikprogramet till S-max så de kunde inte fixa det!!!mad De skulle höra av sig så fort hade fått det nya programmet.....
Senast redigerat av S-max (28 september 2006)

Sök