3034
Sök

Xenon i Helljus

Lastbilschaufför
257 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
#1
Tjenare!

Har Xenonkonverterat mina original helljus i min S6:a med http://www.xenonkungen.com/se/art/power … f00449a604

Nu är det så att när jag bländar på när ljusena måste "ladda upp styrkan" så dippar Hastighetsmätaren ner till botten och sen går upp igen som inget har hänt :S
Har jag tänt helljusena och sen kört med dom på ett tag och sen stänger av dom och sen startar dom igen efter en ca 10-20 sekunder så händer ingenting mer än att jag får hellyse tongue

Är det någon som har varit med om något liknande och kan hjälpa mig, vet inte ens om det är farligt för bilen eller ej sad

Tacksam för svar!

Mvh Danne

Four Rings To Rule Them All

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
14 maj 2012
#2
Japp samma sak hände på min A6a, ingen aning om varför. Blir väl några störningar.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Lastbilschaufför
257 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
#3
Hmm.. Låter ändå konstigt att det händer men då vet man att jag inte är ensam iaf smile

Four Rings To Rule Them All

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
14 maj 2012
#4
Danne_nkpg skrev:
Hmm.. Låter ändå konstigt att det händer men då vet man att jag inte är ensam iaf smile

Fick tipset att slå in ballasten i vanlig aluminium folie för att se om störningarna försvann.
Brukar funka för dom som får störningar i radion av xenonet.
Men jag hann aldrig prova innan jag sålde bilen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

3 Inlägg
16 maj 2012
#5
Dessa drar relativt mkt ström i startögonblicket, så dfr blire så. Även kallat spänningsfall.

Hörs i veckan

Lastbilschaufför
257 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#6
Finns det något man kan göra åt det, eller får man bara leva med det? smile

Det gör vi smile
Senast redigerat av Danne_nkpg (16 maj 2012)

Four Rings To Rule Them All

Supraman
2 300 Inlägg
17 maj 2012
#7
Ett sätt som skulle kunna hjälpa är att koppla dom via ett relä.
Då behöver inte startströmen gå via dom små kablarna och bilens elsys utan strömen tas direkt från batteriet och styrs bara från bilens elsys.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Lastbilschaufför
257 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#8
Stefan Varberg skrev:
Ett sätt som skulle kunna hjälpa är att koppla dom via ett relä.
Då behöver inte startströmen gå via dom små kablarna och bilens elsys utan strömen tas direkt från batteriet och styrs bara från bilens elsys.

Hmm, det låter fasen som en riktigt bra ide smile
Kanske man ska fixa till så man slipper det där skiten med att mätaren dippar ner ^^

Tack för svar big_smile

Four Rings To Rule Them All

365 Inlägg
18 maj 2012
#9
Bmw:s med e46 karossen brukar kunna få samma problem om man konverterar dimljusen.
Fick samma problem även på min, då nollades trippmätaren och klockan varje kallstart utöver den temporära mätardöden.

Detta avhjälps med reläsats, inget jag orkade fixa, utan bytte till LED istället :p

Men som någon sa kan det även ha att göra med störningar då ballasterna skickar ut ruskigt hög spänning vid kallstart jämfört med vid normal drift, så störningsområdet bör lämpligtvis vara mycket större i uppstarten än när dom övergått i driftläge.
Senast redigerat av Winterdrift (18 maj 2012)

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

Lastbilschaufför
257 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
#10
Jag har bestämt mig för att först och främst dra en ny, stor och fin Jordkabel till ballasterna och om inte det funkar så får det bli en reläsats smile

Jag får återkomma när jag har fixat det fast det kanske tar en till två veckor innan man har fått tummen ur och fixat det smile

Tack för alla svar smile

Four Rings To Rule Them All

3 Inlägg
18 maj 2012
#11
Danne_nkpg skrev:
Finns det något man kan göra åt det, eller får man bara leva med det? smile

Det gör vi smile

Montera dit ett till batteri, eller köpa ett optima smile de bör göra susen Mot spänningsfall

21 761 Inlägg
18 maj 2012
#12
I det här fallet är det inte för klent batteri, istället handlar det troligen om antingen överbelastning av ordinarie helljuskablar eller så uppstår störningar från ballasten. smile


Sök