Nu kan jag väl inte säga att jag har ett monsterljud i bilen men har väl lagt ner ~20k och kör mest Rockford+Infinity+gas-bas.
Jag körde laptop först med laptopladdare och ett Audigy 2NX ljudkort via usb, men jag tyckte det var så fakking omständigt och bökigt. Då gick jag över till att sätta en laptop i truffen med laddare och köra en touchscreen i fronten men så kom den magiska iPaden ut.
Då slängde jag ut allt och kör enbart iPad och sen en jäkla massa y-kopplingar till slutstegen hehe. Det suger att inte ha så mycket inställningar utöver volym men ljudet är förvånansvärt bra, man får ställa in slutsteg och högtalare på en allmän volym där allt låter bra oavsett volym (typ). Det tog väl några månader.
Problemet tidigare med att ladda ner MP3 på usb eller CD är att kvaliten på låtarna är väldigt varierande, jag har märkt på Spotify att alla låtar är på samma kvalitet och volym så man behöver generellt inte anpassa volymen.
Att använda spotify med 3G +Navigon är helt sanslöst bra och mer trafiksäkert. Vill jag byta låt t ex så sveper jag bara med handen över så byter den. Stora och bra siffror med.
Nu sitter iPaden med en laptophållare som texaspolisen har bland annat, som är lite för stor. Men jag tänkte sätta kardborre där HU-enheten brukar sitta och sätta fast den där istället.
Men trots att jag tycker det är så bra så kommer jag nog köpa en HU ändå bara för att komma åt att kunna ställa in ljudet bättre.
Airport-lösningen lät intressant där!