Mina kriterier är svåra att uppfylla till fullo men här ett par attraktiva attribut och egenskaper:
Västeuropeiskt utseende med tilltalande ljus hudton, långt blont hår av den mer välvårdade varianten, djupblåa ögon, ca 170 cm i kroppslängd, en välformad kropp utan att vara för smal eller för tjock (svårt ge en korrekt skriftlig beskrivning), platt mage, tight rumpa och medelstora bröst av den fasta sorten.
Vad beträffar klädstilen bör hon ha en viss modemedvetenhet, och givetvis en kvinnlig klädkollektion som klär och karaktäriserar henne på ett ypperligt vis.
Vidare är humor naturligtvis en oerhört viktig faktor. En tjej med torr, underlig, eller som rent av saknar humor tilltalar mig inte över huvud taget. Intelligens är också stimulerande och attraktivt. Givetvis behöver hon inte ha en doktorandexamen från KTH eller vara nobelpristagare i litteratur, men ett visst mått av grundläggande allmänbildning är ett krav.
Vilket arbete hon har är inte avgörande. Huvudsaken är att hon trivs med sysselsättningen. En notorisk soffliggare utan ambitioner och vilja har dock inget att hämta hos mig. En självständig tjej med självförtroende och som vågar sikta högt är attraktivt. Hon bör vara social och laid-back, samt besitta en naturlig och avslappnad charm.
Förvisso störs jag inte av folk som röker, men det är definitivt ett minus hos en partner, särskilt ur ett långsiktigt perspektiv. Snus är mer acceptabelt men fortfarande ett minus. Bra hygien är ett krav.
Övriga egenskaper? Hon bör vara ärlig om saker som är relevant för mig, kunna ge mig utrymme att utöva mina fritidsintressen, inte vara allt för svartsjuk, begripa att folk tänker och resonerar olika, samt ha egna intressen som engagerar henne. Gillar hon att röra på sig och är fysiskt aktiv är detta ett plus.
Musiksmaken kan tyckas vara irrelevant, men har hon någorlunda likvärdig smak underlättar det givetvis vid flera tillfällen (bilkörning, fester osv). Dock kvittar det om hon totalt saknar intresse för bilar, men det skadar inte om hon kan byta däck, olja osv. heller.
Nej, jag är inte kräsen