2145
Sök

Bmw e30 med m30b35

937 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
ja som rubriken lyder,.. vad är det man behöver modifiera för att få ner en sådan spis i en e30?

34 Inlägg
23 maj 2012

937 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Timmeh91 skrev:
hej kolla länken

http://www.e30.de/335i/00.htm smilesmile

tjena tjena å herre gud engelska yikes det blir google översättare wink tack i alla fall tongue

95 Inlägg
23 maj 2012
Håller på och trycker ner en m30 i min e30. har köpt såna där motor fästen dom har på e30.de sidan,
för motor position 2. annars får man bygga egna om man vill.
då ska det få ner den utan problem men man får ta bort fläkten och montera en elfläkt sen lite smallare kylare och korta kardan.
Senast redigerat av BMW_ZACHE (23 maj 2012)

937 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
BMW_ZACHE skrev:
Håller på och trycker ner en m30 i min e30. har köpt såna där motor fästen dom har på e30.de sidan,
då ska det få ner den utan problem men man får ta bort fläkten och montera en elfläkt sen lite smallare kylare och korta kardan.

okej, tänkte på en sak oljetråg å det måste man kapa å svetsa om det?

95 Inlägg
23 maj 2012
Kalasgasarn skrev:
BMW_ZACHE skrev:

det ska gå och stoppa i motorn utan att kapa i det, det är om man vill ha motorn längre bak för bättre viktfördelning så måste man kapa lite i det.smile

937 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
BMW_ZACHE skrev:
Kalasgasarn skrev:
BMW_ZACHE skrev:

det ska gå och stoppa i motorn utan att kapa i det, det är om man vill ha motorn längre bak för bättre viktfördelning så måste man kapa lite i det.smile

okej smile men inget man behöver då smile finns det någon sida som är svensk som man kan köpa motorfästen ? tongue

Lowlife
809 Inlägg
23 maj 2012
schmiedmann.se borde ha motorfästen, men är det 535idu vill ha in ? för den ska passa riktigt lätt i e30 vad jag har hört iallfall tongue

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

95 Inlägg
23 maj 2012
Kalasgasarn skrev:
BMW_ZACHE skrev:
Kalasgasarn skrev:

okej smile men inget man behöver då smile finns det någon sida som är svensk som man kan köpa motorfästen ? tongue

Nej det finns det inte, det är om man kanske hittar nån som säljer ett par begagnade fästen.
jag lyckades hitta mina på schmiedmann, på begagnat delen dom har.

937 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
aa fin sida smile tänkte på en sak till är det mycket strul med elen? david du har ju syslat lite med detta,

21 Inlägg
24 maj 2012
En sån "gammal" motor e de nog väldigt lätt att para ihop elen. För att få de å lira med en m50 som jag har var inga problem alls, finns väldigt mkt kopplingsscheman och guider på nätet

245 Inlägg
24 maj 2012
vet om en e34 med 535 spis i dock automat. hör av dig om du är intresserad

S.v.r

937 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
Turbo_Davve skrev:
vet om en e34 med 535 spis i dock automat. hör av dig om du är intresserad

vilka pengar prata vi om? smile

245 Inlägg
24 maj 2012