Har idag bokat tid för besiktning av det nygjorda chassit. Måndag den 6oktober bär det av ner till Bosse Andersson för kontroll, blir även av med 4500kr, men då är SFRO kostnaderna betalda för framtida slutbesiktningar, samt att ramen får ett chassi nr.
Har idag bokat tid för besiktning av det nygjorda chassit. Måndag den 6oktober bär det av ner till Bosse Andersson för kontroll, blir även av med 4500kr, men då är SFRO kostnaderna betalda för framtida slutbesiktningar, samt att ramen får ett chassi nr.
Han är en rolig filur har träffat honom tre gånger:D. Har även en bok med hans autograf:)
Se där, världen är inte så stor. Kanske kan fråga dig då, vet du om det finns Polyurethan bussningar till bärarmarna till XJ6:an
Nja vilken del tänker du på, nedre bärarmen eller momentstagen? Och vi pratar bakvagn? Nedre bärarmen är ju nållagrad inne vid diffklumpen och koniska rullager ute vid hjulhubben, vid dom 2 lägena finns inga polybussningar vad jag vet, till momentstagen finns det i allafall.
Skulle du inte bygga triangellänk som jag gjorde på XJSen? Har för mig jag skickade beskrivningen på det till dig?
Riktigt fin motor! Men har tänkt på en sak.. blir de inte lite risk att tändhattarna smälter när de sitter så nära grenröret? Eller de är kanske inte plastsaker?
Jävlar vilken fin motor. Bara köra på hårt som fan så att du blir klar!
eastmotorsport skrev:
Härligt! Du jobbar på jäkligt bra!
Tack!!
amoreex skrev:
Riktigt fin motor! Men har tänkt på en sak.. blir de inte lite risk att tändhattarna smälter när de sitter så nära grenröret? Eller de är kanske inte plastsaker?
Funderar på att värmeisolera grenrören. Nej det kommer inte bli några plasthattar.
Funderar på att värmeisolera grenrören. Nej det kommer inte bli några plasthattar.
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Kom hem sent med ett godkänt papper och ett nytt ramnummer. Så nu kan man måla ramen och börja bulta på alla nyrenoverade delar som bara legat på hyllan och väntat