ska du ha elhissar i bilen? om du ska det var är veven till för då?
Den blir till att öppna dörren med
Vore ballt med en elknapp bara ... å lägga igen hantagen på utsidan å så.
enligt svensk lag så måste du ha minst en mekanisk öppning va dörrarna. så att göra shaved doors och sedan bara ha elektronisk öppning inifrån är inte godkänt tyvärr.
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
enligt svensk lag så måste du ha minst en mekanisk öppning va dörrarna. så att göra shaved doors och sedan bara ha elektronisk öppning inifrån är inte godkänt tyvärr.
Här kommer lite av vad som har hänt i helgen, har tyvärr varit sjuk så det har mest blivit små pill i garaget. Ett litet arrangemang för att tvätta kolvarna.
Har städat lite i hyllorna och kastat sådant som jag redan har köpt nytt. Samt delar som ska blästras och målas.
Original växelspaks knoppen, slipade bort TR6 märket och rundade av den samt har lagt ca 4 lager med lack
Måttade in växelspaken och gjorde hål för den. Byggde upp en lite förhöjning innan den nu ska kläs.
Asfränt projekt, Tummen upp för det grymma jobbet!
Tackar, är riktigt kul nu när det händer saker varje gång man är i garaget. Har jobbat då o då med bilen sedan jag fick hem den 2002, men det är under det sista året som det har hänt mest. Ja det har väll kommit ett hus och en båt i mellan:)
Vad är det för tyg du använder till panelen och dörrsidorna? + riktigt fränt bygge;)
Använder Biltemas fleece, den funkar bra att sträcka runt hörn och kanter samt att man får mjuka över gångar. Sedan så använder jag Biltemas epoxi för att göra fleecen hård. Sedan så slipar jag ner den lite och förstärker med glasfiber till den styvheten som önskas. Byggde upp baslådan på detta viset, som sedan kläddes med tvålager kolfiber.
Här kommer en uppdatering av bygget, har sågat ut alla hål och gjort första grovslipningen. Kopplade upp baslådan och dom främre högtalarna i helgen, den egen byggda lådan i glasfiber låter kanon, blev ett bra tryck från den. lägger upp en film på min sida, svårt att återskapa ljudet.
Mittkonsolen har nu torkat och ska förstärkas med 280g glasfibermatta på insidan.