Tack alla för svaren, ser ju nu också som några märkt att jag komplicerat lite och var lite bakom flötet när jag skrev det imorse. Gjorde testet innan jag skulle åka och jobba och förbannad och bitter skrev jag snabbt på forumet för att få hjälp. gick lite fel där haha

Vi mätte som sagt med PSI och jag har omvandlat det till bar så siffrorna ser ut enligt följande.
1: 4,82 bar
2: 10,34 bar
3: 10,34 bar
4: 9,65 bar
Fick pm av en kille på nogs som sa att siffrorna skulle vara enligt följande.
Ska vara 11,77 enligt verkstadshandboken
Minst 9,81
Minsta skillnad mellan cylindrar: 0,96
Min bil startar inte så är svårt att testa när motorn är varm, hur mycket kan detta påverka testet?
Ska försöka komptesta imorgon när jag haft i en skvätt olja och se vad jag får för resultat.
cylinder 2 & 3 verkar ju dock ganska schyssta som sagt det stora felet är väl 1an och 4an börjar bli rasslig.
Om man säger att det är en ventil som gått eller om det är topplockspackningen som är trasig, vad pratar vi för summor då ungefär.