2531
Sök

Sveriges besta kjöps sida för at finne W123 Lång limousine bilar

14 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Hei,

Jeg er fra Norge, og er ny på forumet! Forresten et veldig bra bilforum.

Jeg har lenge vært på utkikk etter en bra Mercedes W123 Lång (pullman / Limousine).
Men disse er sjeldne i Norge, men jeg ser at det er utrolig mange her som har eller har hatt en slik en..

Lurer derfor på om noen kan vise meg Sveriges beste Bilside der det er størst sjangse for å finne en Limousine til salgs :-)
Om ikke noen her säljer en da, i såfall PM meg roll

På forhånd, tack :-)

14 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Noe sånt ja smile Har lett igjennom blocket.se, men der var det ingen hmm

Ah, takk takk Putteliten, skal se igjennom bytbil.com

Kom gjerne med flere sider der det kan finnes noen w123 lång smile Finnes det spesielle sider for veteran/mercedes der det kanskje er større sjangs for å finne en til salu?

9 116 Inlägg
30 maj 2012
Blocket är sveriges största köp och sälj sida då, så där får du hålla lite koll. Brukar ju dyka upp någon ibland.
Här har du länk till ett Svenskt MB forum, kolla med dom kan ju vara någon som vill sälja....

http://www.mb-forum.se/

14 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Tusen hjertlig takk! :-)

14 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Om noen säljer en, så vær så snill å skrik ut ;-)

886 Inlägg
31 maj 2012
Importera direkt från Tyskland? Där lär ju finnas många.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
31 maj 2012
på dom 34åren jag levt har jag kanske sätt 4st mb limosar..och aldrig någon på blocket

tror det är mer eller mindre omöjligt att hitta sånna här

tror det är tyskland som gäller

Kör fort så hinner inget hända...

14 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Mener, som Waahlvik sier, 123a lång ja.

I Norge kaller vi dem Limousine, Lang eller pullman! Men dem heter visst W123 lång her, så da vet jeg det wink hehe.. My badge!

Det er altså en 123a LÅNG jeg er ute efter !

Har sett utrolig mange bilder av folk som har dem her på Forumet, så det skulle tilsi at det finnes noen av dem her da smile
Tack for link TheMPG.
Senast redigerat av Sysmo (31 maj 2012)

14 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Okei :-) Har provat stort sett alla sökord som finnes på de fleste nettsteder i sverige som jeg har funnet, men jeg finner bare annonser der de allerede er solgt tongue

Ja, de heter jo egentlig V123 lang.. Men alle har jo forskjellige navn på dom! smile

14 111 Inlägg
31 maj 2012
norrland är väll dom enda som ens åker sånna där rostburkar och dom inte rostat sönder totalt...

14 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Hehe, må bara håppas at någon av dom ønskar sälja en av dom da! smile

Om noen av er kommer over en w123 lång til salu så for all del hyl ut big_smile

14 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Jag tar vad som helst :-) Gjerna et projekt! Jag gillar skru lite sjalv.

Finss det bilder av bilen som kan skickas mig? Følger alt av deler med? Hvilken model och motor?
Send bilder på PM eller e-post tomas.rosset(a)oppdal.com

Tack

14 111 Inlägg
1 juni 2012
Waahlvik skrev:
Growe skrev:
norrland är väll dom enda som ens åker sånna där rostburkar och dom inte rostat sönder totalt...

rostburkar? jo dom rostar, men vet då av några st, dock ej till salu men dom är jävlit fräscha utan rost, har en tex sj... dock ingen lång men en w123 som är rostfri!

vad skrev jag då? i norrland är det enda ställe dom inte rostat upp totalt..smile

kollar du längre i landet finns det kanske någon enstaka w123 det mesta är sönderrostade skrothögar

ska man då ha en speciell modell så är det istort sätt omöjligt att hitta dom

14 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Dom rostar på lik linje som andra fordon! De har kansje vært plaget litt mer enn andre, men 123 är inte like illa som 124 !

Waahlvik; Du får inte til at övertyga nån av dom polarna med 123a lång til at sälja då? :roll:  he he smile

150 Inlägg
1 juni 2012
här i värmland ser man dom typ överallt smile

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

141 Inlägg
1 juni 2012
Anledningen till att det är svårt att hitta en fin lang, är att dom köptes för att användas, tex som skolskjuts, taxi osv, dom har därför oftast rullat ofantligt långt utan kärlek. Det är ju inga lyxlimousiner, utan snarare att se som minibuss

Jag fixar din A/C, skicka PM

5 111 Inlägg
2 juni 2012
Sysmo skrev:
Dom rostar på lik linje som andra fordon! De har kansje vært plaget litt mer enn andre, men 123 är inte like illa som 124 !

Nej, utan snarare tusen gånger värre än både W115 och W124. tongue

Sök