2207
Sök

Volvo 740 -90 väldigt svårstartad efter motorbyte

27 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
#1
Hej har som sagt en 740 limo -90 som jag har bytt motor i från en b230FD som kommer från en 240 93a från början till en B230FB som kommer från en 945a 92. Efter motorbytet så fick jag problem med att bilen är väldigt svårstartad, tar typ 15 min innan den startar om man har tur. Nu startar den inte alls .

När jag vrider runt nyckeln så går den runt på starten men när jag släpper nyckeln så boffar den bara till.
Har bensin i tanken.

Den kan inte förbränna all soppa samtidigt som den är väldigt svårstartad ! Försökte typ i 15 min sist men det gick inte. Den baksmäller och har sig, kommer gnistor ur ljudämparn vid gaspådrag och ryker svart. Har bytt fördelare, rotor, tomgångsmotor, lmm och tändmodul. Men är fortfarande samma fel.

Den tål inte snabba gaspådrag heller, då går tomgången ner.

Får felkoder:
2-2-3 Signal från tomgångsluftsventil frånvarande eller felaktig. Symptom:Motorn startar inte eller är mycket svårstartad, för låg tomgång.
3-1-1 Ingen signal från hastighetsmätaren. Symptom: Ojämn tomgång.

Nån som har nåt tips?

Fick reda på detta av en:
Fick reda på detta av en : stift 2 på tomgångsventil går till 33 på bränsle box, å stift 1 ska hänga ihop me grön kabel till spridare iaf...
kolla de, å prova bytt tomgångsventil oxå då.

Hjälper inte det får det bli att byta box


141 Inlägg
31 maj 2012
#2
vad är slut nr på data box? har ett antal liggande smile

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
31 maj 2012
#3
Min startade inte heller, men felet löste sig i förrgår, Bränsletrycksregulatorn hade pajjat tongue

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

27 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
#4
Dallemedballe skrev:
vad är slut nr på data box? har ett antal liggande smile

Är det nummret under bosch man ska kolla?

Det slutar på 946


141 Inlägg
31 maj 2012
#5
damn den ar ja inte kvar sad sorry mange

27 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
#6
Dixieman skrev:
Min startade inte heller, men felet löste sig i förrgår, Bränsletrycksregulatorn hade pajjat tongue

OKej gött det löste sig, men hur betedde sig din pump under föraren?
Min startar oftast men ibland när man vrir om nyckeln nån enstaka gång kan den vara tyst


27 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
#7
Dallemedballe skrev:
damn den ar ja inte kvar sad sorry mange

Okej de va synn, vet du nån som har?

Provade att ta boxen från 945an som vi tog motorn ur. Pumpen gick igång men sen var det dött, finns ström på batteriet. Nummret skiljer på den boxen
Senast redigerat av Volvo_Mangan (31 maj 2012)


Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
31 maj 2012
#8
Volvo_Mangan skrev:
Dixieman skrev:
Min startade inte heller, men felet löste sig i förrgår, Bränsletrycksregulatorn hade pajjat tongue

OKej gött det löste sig, men hur betedde sig din pump under föraren?
Min startar oftast men ibland när man vrir om nyckeln nån enstaka gång kan den vara tyst

Den låteringet alls på min, bara när man vrider till snabbt och sen stänger av, då hör man den arbeta smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502


Sök