4364
Sök

Mondeo -99 oljud höger fram

79 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
Som lyder. ibland när jag kör iväg kommer det ett oljud. lite gummi liknande hackande ljud. kan även komma om jag kör sakta eller svänger höger eller vänster. Det låter inte alls som drivknuts ljud och sturstag och k-hämmare är bytta. någon som har något tips på vad jag ska kolla upp härnäst? känns på ren skånska För Jävligt att lämna in bilen och betala mer än vad det kostar att laga det sjäv bara för att få reda på felet.

Tacksam för hjälp

188 Inlägg
7 juni 2012
kolla hjul lager de är sjuke på mondeo

79 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
Där är inget glapp i lagret i alla fall men en förslitning kanske kan visas på fler sätt eller?

188 Inlägg
7 juni 2012
brumar de när kör

79 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
Inte vad jag lagt märke till

79 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Har lyssnat och lyssnat och hör inget brummande

79 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
FordPer skrev:
brumar de när kör

Om det mot förmodan skulle brumma vad skulle det då kunna vara?

188 Inlägg
13 juni 2012
de brukar va hjul lager på dem mvh per

925 Inlägg
13 juni 2012
hissa upp bilen på ena sidan.. och snurra på hjulet..och känn på fjädern om den vibrerar. dåå e det hjullagret smile

Feel The Difference

79 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
ok. ska kolla detta till helgen då jag ska byta avgassystemet. Måste man ha en press för att få loss lagrena fram? och vad rekomenderar ni. Att bara byta lagrena eller ta navet också. Min tanke är att sätta något nytt i något gammalt känns inte 100.  Tips på hur man lättast bytar lagrena fram mottages med öppna armar.

188 Inlägg
13 juni 2012
jag har hatt 5 mondeo alla har hjul lager höger fram gett sig

925 Inlägg
13 juni 2012
Du lär pressa ur och i hjulagret.. du kan ju ta av allt och ta med det till en fordverkstad så fixar dom det billigt.. smile

Feel The Difference

188 Inlägg
13 juni 2012
du flyttar över navet till de nya lagret en press är ju smidigast köp inget biltema lager köp på mekonomen cirka 500 kr

925 Inlägg
13 juni 2012
Köp Ford orginal..är inte så mkt dyrare och du har orginal... jag jobbar på ford och kör bara orginaldelar...

Feel The Difference

188 Inlägg
13 juni 2012
mekonomens lager är lika bra dom

925 Inlägg
13 juni 2012
Vi köpte bärarmar åt en kund från mekonomen för att han ville ha billigare joo vad fick han... ett par bärarmar som var 1 cm för korta på varje sida...gick bilen bra neeeej... fick fick sätta dit orginal.. inte första gången sånt händer...

Feel The Difference

79 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Legwind skrev:
Du lär pressa ur och i hjulagret.. du kan ju ta av allt och ta med det till en fordverkstad så fixar dom det billigt.. smile

finns det ingen smidigt sätt att göra det sjäkv?  Enda gången jag har tid att pilla är på helgerna och då har dom inte öppet på verkstaden sad

79 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Legwind skrev:
Köp Ford orginal..är inte så mkt dyrare och du har orginal... jag jobbar på ford och kör bara orginaldelar...

kommer absolut köpa original.

925 Inlägg
13 juni 2012
du måste ju ha en press och eftersom navet flyttas över lär du pressa på rätt ställen med rätt distanser annars förstör du lagret...du kan ju ta av spindeln på helgen och fixa lagret på veckan och Montera tillbaka på helgen efter..

Feel The Difference

79 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Legwind skrev:
du måste ju ha en press och eftersom navet flyttas över lär du pressa på rätt ställen med rätt distanser annars förstör du lagret...du kan ju ta av spindeln på helgen och fixa lagret på veckan och Montera tillbaka på helgen efter..

Jovist. problemet är att jag behöver bilen i veckorna med smile  får kolla om jag kan fixa det endån på ngt sätt. sitter lagret i eller runt navet?

Sök