2548
Sök

Audi A4 1.8t som kokar utan att koka!

25 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Ja som rubriken följer, hämtade en Audi A4 1.8t i dag och på hemvägen så visade tempmätaren ca 70 grader (90 stillastående) men ända blinkade templampan. Slutade med värmen på max. Vad kan detta bero på? Termostaten? Började först efter ca 15 mil, var jävlig några mil så fick stanna och kolla, stänga av, kolla vätskan. Sen bra 4-5 mil igen. Sen fortsatte visade att den kokade under några mil trots en temp på 70grader

5 Inlägg
10 juni 2012
P-Power skrev:
Ja som rubriken följer, hämtade en Audi A4 1.8t i dag och på hemvägen så visade tempmätaren ca 70 grader (90 stillastående) men ända blinkade templampan. Slutade med värmen på max. Vad kan detta bero på? Termostaten? Började först efter ca 15 mil, var jävlig några mil så fick stanna och kolla, stänga av, kolla vätskan. Sen bra 4-5 mil igen. Sen fortsatte visade att den kokade under några mil trots en temp på 70grader

låter som kylaren . haft identiskt problem med min gamla ford Explorer

25 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
De kanske de kan vara också, Måste ju vara den eller Termostaten? Dock är inte jag så kunnig, men låter mest rimligt:)

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
10 juni 2012
Det skulle kunna vara en tempgivare oxå

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

509 Inlägg
10 juni 2012
En av tempgivarna tror jag.
Sen är det ganska vanligt med spräckta (plast)skovlar i vattenpumpen på Audi och vag bilar.

25 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Hade den på felsökning och tempen låg bra enligt datorn fast den varnade då för att det kokade och vart rådd att byta givaren under expansion kärlet så får testa de:)

Sök