Hej, tänkte starta en projekttråd här om mitt nystartade projekt.
Köpte en 740 gl, som det behöver fixas lite med inför besiktningen.
Efter att ha ägt bilen i typ 24 timmar nu så känner jag mig trots allt nöjd över köpet.
Är rätt grön när det gäller att meka så ser bilen som en bra lärdom.
hoppas på konstruktiv kritik.
[/img]
Precis köpt den, och solen skiner ute
Nåväl
Dag 1tänkte göra en allmän noggrannare kontroll utav bilen.
började med att dammsuga ur hela bilen, något som 10 ägare innan mig förmodligen aldrig hade gjort...
Letade igenom alla skrymslen och vrår och hittade faktiskt både en handske, en kniv och ett litet knippe doftgranar
Inhandlade direkt närmsta macks "new car scent" gran, men blev besviken, visst den luktar gott, men nybilslukt var det ju inte precis.
Hissade upp bilen och kollade höger sida, såg helt okej ut, avgassystemet hänger i ett hundkoppel, men förövrigt såg det bra ut.
hissar upp vänster sida, och fjädern bak trillar loss, fan också, varken jag eller Mulle meck, min meck polare, vill stå och trycka in fjädern mot fästet när den 1300 kilo tunga klossen ska ner.
Domkraften var självklart sönder så man kan ej sänka långsamt, utan enbart neråt med fullkraft...
Går ut på gården och kikar, hittar ett järnrör, hmm man behöver ju något som stöder mot fjädern med...
Hittar en gammal rutten gympasko ute, och resten är historia, med detta makabra, låtsasben så pressas fjädern med säker distans in på rätt plats, och bilfan kan dunsa ner.
Imorn blir det plocka en ny fjäder.
Skönt att skriva av sig lite.
MVH