Cgee skrev:
Äh! sänk på! bara köra lugnt & slänga på en plåt under!
Fast det är väl lite si och så med det, visst, kör hårt, men man får tänka på vissa aspekter ibland.
Man vill inte stå med en avbruten drivaxel 87 mil hemifrån direkt.
Nu vet jag inget om bilen han har tänkt sänka (Om det nu inte är VW eller Honda)
Men saker i framvagnen kan bli helt uppåt väggarna fel om man sänker skiten i backen.
På Golf 2 tillexempel kan man behöva notcha rambenen, flippa på infästningen till styrleden uppochner,
skaffa hasplåt (som du nämnde), förlänga drivaxlarna, montera distanser till krängningshämmaren, förlänga kulleden, byta fjäderbenslagringar, alternativt kapa av fjädertornen och höja dem för att få geometrin närmare original. Detta utöver dem vanliga sakerna så som valsa, ta bort innerskärmar osv.
Bilar är inte byggda för att köras 0-1cm från backen, värt att tänka på