BMW E36 328 Turboprojekt Tänkt "sneak" bygge

Lekbil med turbo:)
  • 90 Följare
  • 74 482 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 augusti 2013
Brago
29 oktober 2012 · 1 574 Inlägg

Köp ett Vems wire in, inte ett plug in..
Lägg ner en kväll på att löda & trixa så funkar de sen, är ju så sjukt simpelt att dra eget & du slipper den tjocka fula original kabelstammen.. roll

Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
BMW 530D (2006)
Davidniilsson
29 oktober 2012 · 127 Inlägg

Brago skrev:
Köp ett Vems wire in, inte ett plug in..
Lägg ner en kväll på att löda & trixa så funkar de sen, är ju så sjukt simpelt att dra eget & du slipper den tjocka fula original kabelstammen.. roll

jaa joo, du råkar inte veta va det är för pris skillnad?smile med tanke på att de krävs mer kablage:p

BMW 530DA (2000)
Brago
29 oktober 2012 · 1 574 Inlägg

Davidniilsson skrev:

Brago skrev:
Köp ett Vems wire in, inte ett plug in..
Lägg ner en kväll på att löda & trixa så funkar de sen, är ju så sjukt simpelt att dra eget & du slipper den tjocka fula original kabelstammen.. roll

jaa joo, du råkar inte veta va det är för pris skillnad?smile med tanke på att de krävs mer kablage:p

Nee tyvärr.. dock kan du ju köpa ett MS 1 v3 med med tändsteg så du kan köra med org. spolar, kostar inte alls nå mycke.. har det i min!
http://www.blocket.se/stockholm/Megasqu … 630506.htm

Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
BMW 530D (2006)
Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
Davidniilsson
30 oktober 2012 · 127 Inlägg

Brago skrev:

Davidniilsson skrev:

Brago skrev:
Köp ett Vems wire in, inte ett plug in..
Lägg ner en kväll på att löda & trixa så funkar de sen, är ju så sjukt simpelt att dra eget & du slipper den tjocka fula original kabelstammen.. roll

jaa joo, du råkar inte veta va det är för pris skillnad?smile med tanke på att de krävs mer kablage:p

Nee tyvärr.. dock kan du ju köpa ett MS 1 v3 med med tändsteg så du kan köra med org. spolar, kostar inte alls nå mycke.. har det i min!
http://www.blocket.se/stockholm/Megasqu … 630506.htm

kopplade du in det själv?smile det går med original spolar på VEMSet med sa han jag pratade med:)

BMW 530DA (2000)
digital_pojken JPN
30 oktober 2012 · 288 Inlägg

Rigtigt sweet bmw projekt kommer följas:)

Projekt Nissan PS13 Jesus On "Crack
1BROTHER7SISTERS - GARAGE
Davidniilsson
30 oktober 2012 · 127 Inlägg

digital_pojken skrev:
Rigtigt sweet bmw projekt kommer följas:)

tackar så mycket:) härligt;D

BMW 530DA (2000)
Brago
31 oktober 2012 · 1 574 Inlägg

Davidniilsson skrev:

Brago skrev:

Davidniilsson skrev:

jaa joo, du råkar inte veta va det är för pris skillnad?smile med tanke på att de krävs mer kablage:p

Nee tyvärr.. dock kan du ju köpa ett MS 1 v3 med med tändsteg så du kan köra med org. spolar, kostar inte alls nå mycke.. har det i min!
http://www.blocket.se/stockholm/Megasqu … 630506.htm

kopplade du in det själv?smile det går med original spolar på VEMSet med sa han jag pratade med:)

Japp, kopplade in de själv!

Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
BMW 530D (2006)
Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
dodo
31 oktober 2012 · 204 Inlägg

kör moristech blackbox m1 styrsystem på min funkar fint fint för mej och inte alls dyrt

BMW 325 m50 turbo "bruzzes gammla e30" (1988)
sexy_d
31 oktober 2012 · 665 Inlägg

dodo skrev:
kör moristech blackbox m1 styrsystem på min funkar fint fint för mej och inte alls dyrt

hur fick du fungera moristech, jag har nämligen moristech med piggyback på hyllan och vill använda kanske senare..

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
dodo
31 oktober 2012 · 204 Inlägg

satt i min bilen när köpte den men varit inne med laptoppen kollat lite värkar rätt smidigt

sexy_d skrev:

dodo skrev:
kör moristech blackbox m1 styrsystem på min funkar fint fint för mej och inte alls dyrt

hur fick du fungera moristech, jag har nämligen moristech med piggyback på hyllan och vill använda kanske senare..

BMW 325 m50 turbo "bruzzes gammla e30" (1988)
sexy_d
31 oktober 2012 · 665 Inlägg

dodo skrev:
satt i min bilen när köpte den men varit inne med laptoppen kollat lite värkar rätt smidigt

sexy_d skrev:

dodo skrev:
kör moristech blackbox m1 styrsystem på min funkar fint fint för mej och inte alls dyrt

hur fick du fungera moristech, jag har nämligen moristech med piggyback på hyllan och vill använda kanske senare..

Fick samma när jag köpte bilen tlm bärbar, men har inte kollat än om den funkar. hmm

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
sexy_d
31 oktober 2012 · 665 Inlägg

Davidniilsson skrev:
har fått ett bakslag nu med styrboxen, pratade med fekzen om att programmera om men det går bara på sena -96 och efter det, och jag hade giiiiiivetvis en tidig -96. Vad annars!? alltid ska de va nåt piss:)

så antingen köper jag en styrbox på skroten, åker till BMW och gör en immobilizer anpassning för att sedan betala 3900 för att programmera om den med chip
eller så satsar man på ett VEMS som kostar 12 000...
man får ju ett riktigt sprut direkt så slipper man kuka med det när man ska trimma mer nästa vinter
men har knappt ekonomi till o torka mig i röven efter jag sketet, ska jobba nu på höstlovet iallafall sen får jag väl gå som prostituerad på lunchrasten eller något i den stilen

det är ungefär nu som ni gärna får skriva bra lösningar!smile e tvärsäker på att jag inte e den enda som råkat ut för ett dilemma mellan chip och riktigt sprut;)

Har samma dilemma just nu. köper man eftermarknands sprut så måste du kunna koppla rätt, andra spolare kanske osv osv. kommer nog följa tråd och se din val.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Davidniilsson
31 oktober 2012 · 127 Inlägg

sexy_d skrev:

Davidniilsson skrev:
har fått ett bakslag nu med styrboxen, pratade med fekzen om att programmera om men det går bara på sena -96 och efter det, och jag hade giiiiiivetvis en tidig -96. Vad annars!? alltid ska de va nåt piss:)

så antingen köper jag en styrbox på skroten, åker till BMW och gör en immobilizer anpassning för att sedan betala 3900 för att programmera om den med chip
eller så satsar man på ett VEMS som kostar 12 000...
man får ju ett riktigt sprut direkt så slipper man kuka med det när man ska trimma mer nästa vinter
men har knappt ekonomi till o torka mig i röven efter jag sketet, ska jobba nu på höstlovet iallafall sen får jag väl gå som prostituerad på lunchrasten eller något i den stilen

det är ungefär nu som ni gärna får skriva bra lösningar!smile e tvärsäker på att jag inte e den enda som råkat ut för ett dilemma mellan chip och riktigt sprut;)

Har samma dilemma just nu. köper man eftermarknands sprut så måste du kunna koppla rätt, andra spolare kanske osv osv. kommer nog följa tråd och se din val.

aa det suger;) Precis! å jag hatar el mer än vad jag hatar när det kliar på pungen, men när man fått dit elen å allt funkar då e det härligt, precis som efter man har kliat! big_smile
just det med spolarna kollade jag oxå upp för vill gärna inte ha ett system där man måste byta spolar, kostar väl 1000-1500 styck har jag för mig ja läst nånstans?

BMW 530DA (2000)
sexy_d
31 oktober 2012 · 665 Inlägg

V.A.G spole med innbygd tändförstärkare typ 350kr/st x 6st
Sprut - xxxxxx antal krone
koppla sprut skiten - kostar oxå om du inte kan (inte jag iaf)
Mappa - 5000 till 8000kr
Det är mycket fan pengar, kanske bättre satsa på Fekzen och dubbel styrbox, kanske, kanske.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Tuggummimannen Taggad
31 oktober 2012 · 1 507 Inlägg

Ja Audispolar kör alla med nu. Ska tåla ca 300 pigga pållar styck och är betydligt billigare än diverse trimspolar smile

Mvh
/T

Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Davidniilsson
2 november 2012 · 127 Inlägg

sexy_d skrev:
V.A.G spole med innbygd tändförstärkare typ 350kr/st x 6st
Sprut - xxxxxx antal krone
koppla sprut skiten - kostar oxå om du inte kan (inte jag iaf)
Mappa - 5000 till 8000kr
Det är mycket fan pengar, kanske bättre satsa på Fekzen och dubbel styrbox, kanske, kanske.

åfan, de va inte farligt ändåsmile
nedu jag e inte så hajj på å koppla heller men det jag kikade på var ett plug n play så de e uppskattat av mig, ja de springer iväg i pengar snabbt som saatan! jo fekzen gör ju bra chip men fördelen med ett styrsystem nu e att man inte har lagt ut 3500 på ett chip å ändå behöver byta styrsystem för 12 papp nästa vinter eller liknande, alltså att man har ett riktigt sprut för å trimma mer om man nu tänkt göra det:)

BMW 530DA (2000)
Davidniilsson
2 november 2012 · 127 Inlägg

Tuggummimannen skrev:
Ja Audispolar kör alla med nu. Ska tåla ca 300 pigga pållar styck och är betydligt billigare än diverse trimspolar smile

Mvh
/T

då e de värt å köpa ett par såna å försöka:) tack för tipset!

BMW 530DA (2000)
sexy_d
2 november 2012 · 665 Inlägg

Davidniilsson skrev:

sexy_d skrev:
V.A.G spole med innbygd tändförstärkare typ 350kr/st x 6st
Sprut - xxxxxx antal krone
koppla sprut skiten - kostar oxå om du inte kan (inte jag iaf)
Mappa - 5000 till 8000kr
Det är mycket fan pengar, kanske bättre satsa på Fekzen och dubbel styrbox, kanske, kanske.

åfan, de va inte farligt ändåsmile
nedu jag e inte så hajj på å koppla heller men det jag kikade på var ett plug n play så de e uppskattat av mig, ja de springer iväg i pengar snabbt som saatan! jo fekzen gör ju bra chip men fördelen med ett styrsystem nu e att man inte har lagt ut 3500 på ett chip å ändå behöver byta styrsystem för 12 papp nästa vinter eller liknande, alltså att man har ett riktigt sprut för å trimma mer om man nu tänkt göra det:)

12 lax för sprut och sen mappa skiten, då ska du nästa vinter göra något mer då blir det mappa igen. Vet i fan hur är det bäst och ekonomisk. Då måste du oxå ha en riktig sprut utan buggar och skit som ska fungera problem fritt

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Davidniilsson
2 november 2012 · 127 Inlägg

sexy_d skrev:

Davidniilsson skrev:

sexy_d skrev:
V.A.G spole med innbygd tändförstärkare typ 350kr/st x 6st
Sprut - xxxxxx antal krone
koppla sprut skiten - kostar oxå om du inte kan (inte jag iaf)
Mappa - 5000 till 8000kr
Det är mycket fan pengar, kanske bättre satsa på Fekzen och dubbel styrbox, kanske, kanske.

åfan, de va inte farligt ändåsmile
nedu jag e inte så hajj på å koppla heller men det jag kikade på var ett plug n play så de e uppskattat av mig, ja de springer iväg i pengar snabbt som saatan! jo fekzen gör ju bra chip men fördelen med ett styrsystem nu e att man inte har lagt ut 3500 på ett chip å ändå behöver byta styrsystem för 12 papp nästa vinter eller liknande, alltså att man har ett riktigt sprut för å trimma mer om man nu tänkt göra det:)

12 lax för sprut och sen mappa skiten, då ska du nästa vinter göra något mer då blir det mappa igen. Vet i fan hur är det bäst och ekonomisk. Då måste du oxå ha en riktig sprut utan buggar och skit som ska fungera problem fritt

aa de e sant, de finns många faktorer som spelar roll helt beroende på planer och byggnad, men de går ju inte komma ifrån att ett riktigt sprut hade varit illa gött! får se om man kan få nåt bra pris på mappning med

BMW 530DA (2000)
sexy_d
2 november 2012 · 665 Inlägg

Det finns Fekzen och en till kille i mina trakter som är duktig att mappa original sprut (men bara bosch box). jag har morristech sprut med piggyback men ingen som kan mappa skiten. tydligen ovanligt sprut sad

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang