3497
Sök

Ljudet höjs och sänks??

199 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
mitt ljud i min bil höjs och sänks av sig själv lite dådå. vet inte vad det kan vara för fel.. är nog inget fel på sjä'vla spelaren för den är ny och inte någon billig skit, någon som vet vad det kan vara??

8 156 Inlägg
24 september 2006
Vad har du för grejer?
Det kan ju vara slutsteget som spökar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

125 Inlägg
24 september 2006
kan vara att det finns nån funktion i spelaren som känner av hur högt ljudet är i kupén och höjjer ljudet automatiskt.

If it aint rubbing, it aint dubbing:)

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
24 september 2006
på nyare stereos brukar det va så att ju fortare du kör, sänker den ljudet automatiskt lite hela tiden..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Wankel
1 080 Inlägg
24 september 2006
n0ll skrev:
på nyare stereos brukar det va så att ju fortare du kör, sänker den ljudet automatiskt lite hela tiden..

eeh varför?
och hur skulle det funka ?
stereon är väl inte kopplad till hastighetsmätaren på nåt sätt ?

MDS Västerås

199 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
Mackeman skrev:
kan vara att det finns nån funktion i spelaren som känner av hur högt ljudet är i kupén och höjjer ljudet automatiskt.

det har jag också funderat på någon som vet vad den iställningen kan heta isåfall..

stereon är en http://www.fyndborsen.se/ecommerce/?sid … nr%3D11222

hittade ingen bättre sida.. slutsteget spelar ingen roll vilken jag har, har haft olika,är samma

SSS -12
3 217 Inlägg
24 september 2006
ASL (Automatic Sound Leveliser)

Compensating for additional outside noise, the automatic sound leveliser uses signal processing to automatically and electronically adjust the internal volume so that your music always sounds right.

Låter detta som något?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Love my Godzilla!
289 Inlägg
24 september 2006
låter som en flopp för mig !

"Godzilla" R32GTR

SSS -12
3 217 Inlägg
24 september 2006
Det står så under produktinformation på länken till fyndbörsen! Sen får ni säga vad ni vill om det...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Wankel
1 080 Inlägg
24 september 2006
aldrig hört talas om det förut...skulle inte lita på det heller...

MDS Västerås

Miklen
24 september 2006
BMW å säkert flera mer har funktion i sin inbyggda enhet.. när man drar på så höjs volymen automatiskt succesivt.. speed volume tror ja inställningen heter.. Så d e väl inte omöjligt..

Inte heller omöjligt att stereon har en inbyggd mikrofon eller sensor som känner av volymen i kupén..dock så vore detta minst sagt idiotisk eftersom ju mer du höjer musiken desto mer höjer stereon å d kommer sluta i en loop som maxxar volymen wink smile

1 639 Inlägg
24 september 2006
Miklen skrev:
BMW å säkert flera mer har funktion i sin inbyggda enhet.. när man drar på så höjs volymen automatiskt succesivt.. speed volume tror ja inställningen heter.. Så d e väl inte omöjligt..

Inte heller omöjligt att stereon har en inbyggd mikrofon eller sensor som känner av volymen i kupén..dock så vore detta minst sagt idiotisk eftersom ju mer du höjer musiken desto mer höjer stereon å d kommer sluta i en loop som maxxar volymen wink smile

En vanlig funktion i premiumsegmentet ! GIVETVIS känner den av sin egen musik och höjer inte på det sätt som du beskriver...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

291 Inlägg
24 september 2006
har det i min stereo oxå (Pioneer deh-P7700MP), alltås när det blir högre ljud i kupén så höjer steron ljudet också, men det går nog att stänga av det...
Som någon skrev tidigare kallas funktionen ASL, går att stänga av det om du går in på AUDIO menyn, och söker upp ALS, sen trycker du neråt så borde den stängas av...

199 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
ASL (Automatic Sound Leveliser)

Compensating for additional outside noise, the automatic sound leveliser uses signal processing to automatically and electronically adjust the internal volume so that your music always sounds right.

Låter detta som något?

Det var den asl inställningen.. som höjer ljudet automatiskt när man kör.. tack för hjälpen=)

SSS -12
3 217 Inlägg
24 september 2006
Att folk inte kan lyssna, man läser ju bara innantill i instruktionerna!

Sök