Roligt att läsa inläggen i denna tråd, speciellt den med 70-åriga tanten, vet inte varför det var så kul men din reaktion är nog roligast DusanMandick
Kom på en sak som hände mig för ett antal år sen när man hade tagit studenten och hade tagit ett jobb som innebar 1½ timmes enkel resa för att jobba i Eskilstuna.
Hursom, fick låna en gammal bil av chefen, en sån gammal blå skabbig Renault skåpbil, var påväg men missade att tanka(kommer inte ihåg om mätaren fungerade eller ej), jag fick i alla fall stopp mellan bålsta och enköping på den långa rakan efter bron(ni som kört e18 mot Oslo vet var jag menar).
Bilen puttrade sig fram PRECIS till en "poliskontrollplats", sen gick det inte mer, så lite tur i oturen.
Kände mig rätt så stressad då så jag kommer inte ihåg detaljerat, men jag har för mig en lastbilschaffis stannade bakom, kom o frågade om jag behövde hjälp, det var nog inte jag som frågade har jag för mig.
En riktig schysst herre som körde mig till Statoil-macken i enköping och släppte av mig där, sen hade jag flyt o kunde låna en dunk, fylla på bensin och raggade till mig skjuts tillbaka, några som till slut skulle mot Stockholm.
De släppte mig av mig på motorvägen nästan i höjd med där jag fick stopp, fick gå några minuter, men jag var så tacksam över den hjälp man fått och kunde sen åka vidare.
Tummen upp för alla som hjälper till i trafiken på det sättet