Tackar, ja det livar upp bilen lite, Något även Mustang ägere borde tänka på där man får ännu mer effekt. Nu till dörrarna Monterar bort dörrsidan, samma här, lagom försiktig men bestämd, 5 skruvar och en jäkla massa klämmor.
www.Cartown.se Levererar grymma LED lösningar
Halo - Led Laser Logo - Blinker Splitter - Stripes
Bara att borra hål i panelens undersida och göra plats för lampan, Camaron har bra öppning i foamen som man skär till lite. Alla bilar har inte en så tjock panel som Camaron har och då blir det till att borra i plåten, och vara nooooga med rostskyddet. Borren ingår i paketet.
Detta är strömmen till abl, ljuset i dörrarna, det ljuset går inte på dörröppning men däremot lånar man jorden här, klipp av, löd och använd alltid krympslang med klister. Pluskabeln ska vidare in i bilen. Många bilar har redan någon form av ljus som tänds när dörren öppnas och slipper då nästa del.
På Camaron finns det faktiskt en ledig plats i dörrkontakten där man tar en lagom liten borr och går igenom, använd gärna gummiskyddet i hålet som en tätning. Alla kontakter har en finurlig låsanordning så inget behöver brytas med våld.
Så här blir det då, bara att hålla sladden lite spänd och sätta i sladden krånglar det med ditsättningen är det bara att kolla underkant på kontakten där det finns en låsning som nästan alltid åker ner en bit.
Att ta sig genom gummit kan vara lite pyssligt, sen är det tejpat på insidan i cupén så där måste man vira upp lite. häller man på lite glidgucka eller lite olja på det man använder som dragfjäder så går det ganska lätt. Kanske lite mycket Camarospecifikt, Lite svårt att veta hur detaljerad man ska vara, Camaroägare som har detaljfrågor om såna här installationer får hojta till om något saknas.
Glömde en bild,, så här blir det med lampan på plats.
Ang inkoppling i dörren på abl det lilla dekorljuset som finns inne i dörren, Det går på när man öppnar dörren men släcks inom 15 sekunder och sen är det tänt under körning vilket gör att man måste installera en brytare, därför är det bättre att plocka rätt ström inne i bilen. Sen när man håller på med dörrarna ska man vara jäkligt försiktig med panelsidans baksida då det är en plastskiva som är lackad på baksidan, för att få den glasartade ytan, en repa och det kan bli dyrt.
För att få rätt ström till Laserpekaren Ovanför gaspedalen finns det några kontakter och det är den grå kontakten vi är ute efter, och den grå sladden i den grå kontakten, (jag lyckas inte få fokus rätt här) med denna ström så funkar lasern på dörrarna, och väljer du att släcka takbelysningen så slocknar också lasern, och det känns som bästa lösningen. Nu är jag allergisk mot strömtjuvar, men här skulle man kanske använda en om man inte vore så jäkla envis, så jag gör som man alltid ska göra,,, löder och använder krympslang med lim, denna skarv används så klart till båda sidorna.
Ja en bildjäkel då,,, den känns verkligen inte bra att lägga ut, man jag får nog lite hjälp med bättre bilder så fort bilen är ihopskruvad. Laserloggan finns i vad som kallas Generation1 och 2 och detta är en 1a, den är något mindre och skarpare (inte som på min bild) och 2an är lite större och något diffusare, båda versionerna är helt ok och det blir mest ett val efter tycke och smak. Likaså hur man vill vända loggan, jag tänkte att jag vill alltid att den ska hälsa direkt mot den som sätter sig i bilen
Passade på att byta ut sidoljusen mot LED, Dom gamla var helt ok men bilen känns mycket modernare med dessa, sen blir det ett riktigt snyggt ljus på kvällen. En riktigt enkel modifiering, men försök inte göra den underifrån utan att lossa på innerskärmarna 3 skruv på varje sida fram och 4 bak, (en under). Dom här finns olackade också men jag tycker det är värt extrapengarna för att dom ska smälta in bättre