Hunnit med Servicen redan, fick bli byte av ena bromsoket bak och vänster drivaxel också pga läckage och oxid.
Passade på att plocka av fronten och demontera extraljusen samtidigt, fick bli ett svartlackat nät i hålet så länge.
Måste bytas ut dock för att lacken inte vill sitta kvar på den.
Monterade även mitt blocket fynd, en uppsättning med 17" OZ Chronos fälgar.
Förra ägaren hade kopplat in baslåda med och bytt ut original stereon. Synd bara att strömmatningen och signalkablarna till steget var dragna i dörrhål, runt gångjärnen och synligt inne i kupén. Fanns en gammal bes. två på papper med om "brandfarlig elutrustning", dock räckte inte buntbands lösningen som släckt tvåan åt mig.
Drog om alla kablar, gömda och brandsäkra. Fäste baslådan som bara låg lös i skuffen innan med ett Thule band, några tips om hur jag kan fästa den snyggare? Lådans skal är av plast och vinyl, var orolig att ev. fästskruvar på den skulle kunna orsaka missljud.
Fick även hem mitt Shortshift från Griffiths Engineering.
Monterat, men måste justera ner den en bit till för att korta slagen i spaken ytterligare. Själva delen var smidig att få dit när man väl listat ut hur den skulle sitta, alla guider på 206gti.net osv hade en annan modell med annan montering förstås. Andra problemet var att lossa kulorna på leden den ska på, bägge två sprack/delade på sig och fick ta till sticksåg och våld för att få bort det sista. Som tur hade K&M Bildemontering delar för att få ihop det snabbt igen.
Lackering nästa och sen på med WRC-style stänskydd för att skydda trösklarna.