Ja då va det då min tur att starta ett projekt. Har på mina tidigare bilar funderat på att lägga upp ett projekttråd men det har inte blivit av. Så nu tänkte jag få tummen ur och lägga upp det här. Bilen i fråga är en Volvo S80II... Visa mer
Man blir sugen på att snygga till sin egen.. Tips på någon sida med "styling" till äldre s80n?
Tack! Tyvärr så verkar det vara svårare att hitta styling till äldre S80. Nån vinge, vita blinkers och andra backspegelkåpor är väl vad jag kan komma på att det finns. Borde finnas på www.hova.com eller www.vparts.se. Lättast är nog ändå om du hittar någon äldre S80 här på forumet och frågar va de fått sina delar ifrån.
Idag lämnade jag in bilen till Carglass för byte av vindrutan som var väldigt blästrad och även hade några stenskott. På väg därifrån får man ett samtal ifrån dom där de berättar att de beställt fel ruta till din bil. Hade i några sekunder lust att aga mig själv i ansiktet med mobilen till jag fick höra att rutan de beställt var bättre än den som sitter i min bil från fabrik och det skulle inte kosta mig något extra. Så de ville bara höra efter om det var okej att de monterade den, vilket det självklart var.
Så här såg rutan ut innan. Gick inte riktigt få med på bild hur blästrad rutan men så här såg det ut i alla fall.
Så här ser det ut efter bytet av rutan. Det är en lite mörkare "kant" upptill. Rutan är värmedämpande och tydligen även mer ljuddämpande.
Tack! Det va skönt att det inte va lika bökigt att byta som på tidigare S60/V70N. Här va det bara att lossa på "glaset", lossa 4 st skruvar/mätartavla, ställa mätarnålarna rakt upp, ta en liten mejsel och pilla upp mätartavlan i överkant och sen "skjuta" den uppåt så den lossade.
Kan tipsa om att Realcars takvinge till S60 sitter riktigt bra också på nya S80. Den linjerar perfekt med taklisterna i bredd
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!