Då var det dags för en uppdatering!
Än så länge ser det ut såhär med A4 projektet.. Ingen motivation att bygga på den
Däremot UR-S4an har jag fixat en del på
Limmade tillbaka tyget på innertaket utan att ta bort innertaket och kan säga att det var ett STORT misstag
rekommenderar för någon som skall försöka sig på detta att plocka bort innertaket och göra det på golvet
Tyget har dessutom börjat släppa bak i så i vår skall jag sätta nytt svart tyg!
Givetvis måste man ha ett LED backljus på denna bil också!
All innerbelysning utbytt till LED!
Modifierat hel och halvljuskretsen med reläer då all ström original går igenom belysningsspaken och de brukar brinna upp.. läste nånstans att det går 27 ampere igenom spaken med all belysning på
Bytte ut vindrutetorkarspaken då första intervall-läget var sönderbränt..
Ny ventilkåpspackning har jag även monterat då den gamla läckte ner på grenröret så det luktade illa
Även på denna bil råkade jag ut för att få byta ut allt kablage till luckan..
Vid första halkan konstaterade jag att något inte står rätt till med bakvagnen. Så fort man körde över 30km/h så började baken på bilen kasta höger och vänster så att bilen nästan blev okontrollerbar, ännu värre vid högre hastigheter. Tänkte att något är fel med hjuljusteringen så lämnade in bilen och så fort de tog upp bilen på liften konstaterades att flera bussningar bak var slitna. En så sliten att den totalt separerat..
Så då kommer vi till helgens projekt, byta ut alla nedre bussningar i bakvagnen
Första nedre bärarmen ur! Inte så svåra att få bort
Den bussning som separerat.
Kaoset efter att ha bytt ut 8st bussningar
Nyrenoverad! Tänkte att jag skulle tvättat av dem och målat med rostskyddsfärg men tiden räckte inte till
Bästa vinterbilen!
Nu väntas bara en hjuljustering så är allt i skick
Var ut och provade bilen igår i halkan och även med mycket positiv camber bak vänster så hölls den på vägen utan problem
Ni som följer tråden för A4 bygget ska inte vara ledsna, blir nog fix på den här under våren
//Pexi