4081
Sök

Volvo 760 Turbo -84 ladd problem

40 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
#1
Hejsvejs!

Har en Volvo 760 turbo -84 med B23ET som inte vill ladda över 0,4 och de laddar den utan något T kors eller dylikt men när jag ställer upp trycket går de hur bra som helst till 0,4 - 0,5 den är de som att den bara dör sen kommer den i gång igen om man släpper lite på gasen

Kör med

öppet luft filter

360 spridare

Kan de va så att slangar till luftfilter och eller intercooler är för mjuka och sugs ihop när de blir för mycket ?
Senast redigerat av Traxxas (16 juli 2012)

40 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#2
Kör också med 3tum om de hjälper
Senast redigerat av Traxxas (16 juli 2012)

Volvotrimmare
323 Inlägg
16 juli 2012
#3
Det sitter en laddtrycks reglering bakom instrumentpanelen, går några vakum slangar till den. spärrar laddet så det inte spikar, går att lura den genom att ta bort slangarna till den men då kommer de spika om du ökar laddet.

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

40 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#4
Tror redan dom är borta faktiskt,

Går någon ström till dom också om jag inte har helt fel, kan de ha någon betydelse om dom fortfarande är inkopplade ?
Senast redigerat av Traxxas (16 juli 2012)

40 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
#5
Kan de ha något med boxen att göra ? kollade i den såg ut som någon annan hade vart där och pillat lite

Är de möjligt att byta Motronic som sitter i nu mot jetronic ?
Senast redigerat av Traxxas (17 juli 2012)

40 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#6
Har inte löst problemet än om någon annan har några ider

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 juli 2012
#7
får den rätt mångd soppa ?
fungerar alla pumpar som dom ska ?


40 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
#8
Soppa pumparna går som dom ska, den som sitter under föraren är dock direktmatad

bytte alla tryckslangar de blev lite bättre tycker jag,

när man kommer över 0,5 så dör den snabbt 1-2 sec och laddet går ner till 0,4 sen går de att gasa till 0,5 sen samma grej igen om man går över 0,5
Senast redigerat av Traxxas (28 juli 2012)

Forummoderator
26 400 Inlägg
28 juli 2012
#9
Låter som att någon kunnig behöver komma och hälsa på dig i stället, för att sitta och gissa så här kan ta åratal, i och med att det verkar vara lite kopplat hursomhelst i din bil.

Har du någon kunnig bekant som du kan lura hem?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

40 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
#10
De har jag dom gissar på boxen och laddtrycksvakt där i så går i tankar på att chippa men känns lite dumt om de inte är de som är fel

40 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
#11
Funderar på att köpa megasquirt eller dyliky istället vad tror ni vart att köpa ? lika bra att köpa något fint på en gång så slipper man köpa sen

planen är att ladda 0,8-1 bar kan hända att man vill plocka ut mer i fram tiden (mycke vill ha mer ) med antingen 405 topp eller 531 planad och portad, någon som vet vilken topp som är den ultimata ? har läst att dom ska va väldigt lika, hur mycke pallar kolvar å stackar i b23et'n ? sitter ju smidda grejer i original men vet inte hur bra dom egentligen är.


Sök