Känner att det är dax att riva igång tråden nu igen. inte hänt så mycket på senaste månaderna under vintern hehe.
Har sparat på mig delar för hel renovering av chassi och fått tag på en vettig garage plats som jag flyttade in i fredags
Fick sig en rejäl tvättomgång inför flytten till nya garaget
Måste ju vara fin när den ska på garage dejt med en 740 turbo
(BILDEN LJUGER) den är verkligen inte så fin som den ser ut hehe!
Precis blivit inputtad i garaget bredvids Perras 740 16V turbo
Spana in den en sväng
http://www.garaget.org/racing245 Lämna en kommentar på någon bild och peppa på honom lite så han får ut bilen
Så här såg den ut på lördag morgon 08.00
Dunderklumpen på väg ur. Jäkla grismotor till att vara stor
Ungefär 8 timmar effektiv arbets tid senare så såg den ut så här. ska absolut inte glömma bort att tacka Magnus (
http://www.garaget.org/Magnus87 ) för sällskap och hjälp
Idag 2013-04-15 så har jag lämnat bakvagn brygga och bärarmar samt framvagns balk på blästring hos Mora Blästring. Efter det så ska det hem och förstärkas i bärarmarna bak. svetsa dit camber toein/out brickor i bakvagnsbalken. även Framvagnsbalken ska heltsvetsas på en del ställen. efter det så åker grejerna till Ingvars lack i mora för pulverlackering
Sen återstår det väl att få ett stort paket från schemidemann med hjullager och en jäkla massa delar som behövs för att sätta ihop ekipaget igen
Saker som ligger och väntar på montering.
# Strongflex bussningar
# ställbara gula koni
# HR fjädrar
# nya topplagringar
# nya bärarmar fram
Sen kan jag slänga upp denna bilden. Förklaring följer, full patte ur en korsning på 2an och sopade i trean så rasslade det till ganska rejält i de bakre regionerna! Suktar efter att få i en m535 diff med sviktsaxlar och hela den biten:) effekten räcker ju inte så lika bra att bygga rejält för framtida planeringar