2644
Sök

Duger det med en Pioneer TS-WX610A?

9 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
Är det någon som har/har haft denna subwoofer (Pioneer TS-WX610A), och vet om den är något att ha? Jag är heeelt färsk på allt som har med billjud att göra, jag vet bara att jag vill ha lite skön bas i min 3-dörrars Kia Pro Ceed -11.

Grejen är den att vi inte har mycket plats över. Vi har hundar, och är alltså i behov av det lilla bageutrymmet som finns. Vi har funderat på att skaffa två 10" MDS slimline basar att slänga in under framsätena, men sen kom jag över den här. Alla som har skrivit något om den låter verkligen superpositiva, och det verkar nästan för bra för att vara sant med en subwoofer som går in i fälgen på reservhjulet i bagaget, som dessutom ska spela bra!

Såå, någon som har lite bra information om denna? Jag är inte ute efter något som spränger trumhinnorna, jag vill bara att det basar tillräckligt för att man ska känna lite tryck i kroppen. Det ska vara en partyvänlig bil. big_smile

Ska vi testa denna, eller är det mer värt att köpa två separata platta 10or och lägga in under sätena? Och vad rekommenderar ni isåfall?
Senast redigerat av FJORDELL (11 juli 2012)

3 466 Inlägg
11 juli 2012
Personligen hade jag betydligt hellre skaffat Pioneeren än 2 MDS Slimline.

Kolla bara så att den verkligen går ner i reservhjulet innan ni köper. Tråkigt om det skulle va fel mått..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

329 Inlägg
11 juli 2012
både och, tror inte du får ut det dära jätte bra bastrycket ur den lådan.. men mdserna är ju inte helt fel.
men då kommer basen underifrån... skulle nog ändå gå på pajjamer lådan:)

9 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
Jag har tittat på lite andra lösningar, där man bl.a bygger in högtalarna på sidorna i bagaget eller på baksidan av baksätet... Men jag är mer intresserad av sådant som man inte behöver bygga in permanent, något som man kan bort relativt enkelt om det behövs. Någon som vet några fler baslådor som tar minimalt med plats? Som kanske inte är gjorda för att slängas in under sätena, men som kanske får plats ändå?

Avstängd
10 388 Inlägg
11 juli 2012
Vet inte om det det var just den eller föregångaren (om det ens finns någon?) som brorsan hade innan. Låter väl "helt ok". Inget man väcker hela kvarteret med, men, den ger lite "extra tyngd" i basen.

Samma sak för ex.vis Biltemas "flatsub"...och jag kommer givetvis inte åt deras hemsida just nu (av någon anledning). En liten aktiv sub som är tänkt att ha under sätet. Ger också (förvånandsvärd) tyngd åt basen. Över förväntan (med tanke på priset, strax under lusentappen vill jag minnas). Monterades nyligen två i en kärra här och ptja, det blev ju bra mycket bättre iaf smile

Dock, så beror det ju givetvis på vad som sitter i bilen i "övrigt"

- - Edit - -

Biltemalänken; http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … r-8-24797/
Senast redigerat av it_mutt (11 juli 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

9 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
Tack för tipset! Om man köper in två såna, slänger in under sätena + pioneeren i bagaget, det borde väl lyfta ljudet hyfsat mycket? Originalljudet är faktiskt väldigt bra i Kian, förvånansvärt bra, vill bara att det ska basa mer. smile

Avstängd
10 388 Inlägg
11 juli 2012
Ja det tror jag absolut det gör.

Blev som sagt förvånansvärt bra med bara de två (kanske för att man inte väntade sig så galet mycket för de pengarna).

Kan ju börja med det, vem vet, du kanske kan skippa pioneer:n helt?

Ska dock tilläggas att en bra ide (om du inte tänker bulta dom i golvet) är att köpa lite superlim på biltema också. Limmet som ska hålla kardborre-tjosan på plats (som sen håller kvar dom i mattan) är väl...inget...vidare

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

441 Inlägg
9 augusti 2013
En bump på tråden. Undrar vad TS köpte? Har en v70n och har hundbur och barnvagn i bilen, så är inte mycket plats kvar. Kollar därför på Pioneer TS-WX610A som finns för 1300:- nu. Är den något att ha eller måste man bygga något själv för 4000:-? Gillar personligen själv iden med att nyttja tomrummet i reservhjulet för att montera en subwoofer.....

Sök