Denna sorts tråd har vart upp många gånger.
Ska vi lista originaldelar som finns hos Mekonomen ?
NGK, Lemförder, Monroe, Bosch, Mahle, SKF mfl...
Tror ni ett tändstift från NGK bättre för att det står Volvo, VW, Audi eller annan originalstämpel ?
Framvagnsdelar från Lemförder där Audi's logotype är bortslipad ?
Eller delar från Bosch som sitter typ överallt på bilar från fabrik ?
Jag jobbar på Mekonomen så är väl lite partisk i det hela. Men har istället lite kunskap i vad vi säljer, hur många reklamationer vi hanterar osv...
Vi har som policy att alltid ligga under original, men det är inte alltid allt hänger med.
Men jag skickar rapporter om produkter där original är dyrare och rätt snart är dom justerade så vi ligger under original där.
Leveranserna från original är kaos runt om där jag bor och arbetar.
Volvo kan man få stå 20min i telefonkö hos i Arlandastad.
VAG i Märsta kan inte slå i en reservdelskatalog så man måste alltid stå med deras program uppe för att kunna
leda dom till rätt del. 2 dagars levtid på nästan alla delar. Det är samma på Möller i Uppsala, 2 dagars levtid på typ allt.
Kanske är lite av dessa anledningar som Mekonomen finns ?
Kommer alltid vara en debatt om detta, då vissa bara måste hata Mekonomen, Meca och Autoexperten.
Jag handlade även där innna jag började jobba och hur många original har 3 leveranser/dag med delar ?
MEN det finns ju nackdelar med Mekonomen också kan jag hålla med om.
Dom börjar snurra iväg lite väl brett i sortimentet, finns okunnig personal på många ställen.
Det är nog största felet i min mening, dom anställer folk som är trevliga istället för folk som kan mycket.
Men så fungerar det väl typ överallt nuförtiden.
Aja men har ni några frågor så hör av er.
Eller kom in och hälsa på mig i butiken och snacka skit, lovar att jag inte är okunnig men ändå rätt trevlig
Hoppas ingen tar illa upp, men man måste ju ändå skydda företaget man jobbar åt.
Är ändå det jag lever på och som finansierar min bilhobby