Ok här hommer en mindre rolig uppdate.
Var ute och körde för två veckor sedan, å när jag stanna så tyckte jag bilen gick mycket konstigt.
Eftersom dom har bytt kamrem med multirem så tog jag kontakt med firman som hade gjort detta, som i sin tur meddela att dom hade tagit av plusspolen på batteriet och därmed hade tomgångsmotorn nollats.
Efter ca 5 min på enbart tomgång så gick den som en pärla igen
![smile](img/smilies/smile.png)
I går 28/7 när jag var ute så hände samma sak igen.
Konstigt tänkte jag men lät den stå på enbart tomgång igen om det kunde vara något med nollningen som dom hade ställt till det med.
Dock så vart inte detta bättre så jag åkte in till verkstaden. I samma stund som jag skall stänga av bilen utanför så tänds motorlampan. FAN tänker jag men skönt att jag redan är vid verkstaden i alla fall.
Efter felsökning så finnes ett fel i tomgångsmotorn. Ok skit. Detta nollställs och så meddelar han om det kommer tillbaka så är det bara att komma in igen.
Kommer ca 400 meter sen tänds lampan igen. TRÖTT man blir.
A ja de är väll bara att åka tillbaka då.
Efter lite letande på nätet så finnes en ny motor för ca 5700:- (utan jobb) dyrt som fan men de får man ju ta när man kör en sådan bil.
Dock skulle dom pröva att plocka isär den för att göra rent den. Se om det blir bättre då. Annars är det bara att beställa en ny tomgångsmotor
yay de va dom extra passen på jobbet det